مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال 1432 معلول از وسال کمک توانبخشی بهزیستی بهره‌مند شدند.

 

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، از اختصاص بیش از 1000 وسایل کمک‌توانبخشی به معلولان زنجانی خبر داد و اظهار کرد: تهیه و تامین وسائل کمک‌توانبخشی یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی است و خوشبختانه علی‌رغم شرایط سنگین اقتصادی و تحریم‌های موجود، سعی بر این است که هیچ معلولی از دریافت این وسایل محروم نماند.

 

این مسئول ادامه داد: بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌های جاری و پس از مطالعه و بررسی نیاز افراد معلول در گروه‌های مختلف، همچنین طی فرآیندی در کمیته‌های تخصصی، اقدام به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات‌کمکی توانبخشی موجود می‌کند.

 

وی افزود: در سه ماهه نخست سال‌جاری انواع وسایل کمک‌توانبخشی از جمله ویلچر معمولی، ویلچرحمام، ویلچر برقی، تشک مواج، تشک روی ویلچر، سمعک، باطری سمعک، واکر، انواع عصا و توالت‌فرنگی پرتابل و وسایل بهداشتی، به افراد دارای معلولیت واجد شرایط و خانواده‌های آنان تحویل داده شده است.

 

محمدی‌قیداری یکی از مهم‌ترین دلایل معلولیت در جامعه را وقوع حوادث رانندگی برشمرد و تصریح کرد: بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی است که خدماتی نظیر غربالگری شنوایی نوزادان یک تا 10 روزه، غربالگری تنبلی چشم در سنین 3 تا 6 ساله و مشاوره‌های مربوط به اختلالات ژنتیک را در رده‌های مختلف جهت پیشگیری از معلولیت و متناسب با استانداردهای لازم ارائه می‌دهد.

 

مدیرکل بهزیستی یادآور شد: در حال حاضر، مشخصات 20 هزار و 476 معلول دارای پرونده در سامانه بهزیستی ثبت شده است که از این تعداد، 11 هزار و387 نفر مستمری می‌گیرند. همچنین 57 مرکز غیردولتی (روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری) در حوزه توانبخشی وجود دارد و 7444 معلول از خدمات این مراکز بهره‌مند هستند.

 

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: از جامعه هدف معلولان 312 نفر معلول ضایعه نخاعی هستند و خدمات ویژه از جمله خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.