محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی یکی از سازمان های پیشرو در امر واگذاری امور به بخش غیردولتی است و در این راستا اقدامات موثری را انجام داده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بهزیستی با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها و توانمند سازی معلولین و ایجاد بستر اشتغال فعالیت می کند.
این مسئول ادامه داد: این اداره کل اهتمام بر آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را در دستور کار خود قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره کل ارائه مشاوره ژنتیک به زوجینی در شرف ازدواج است و خانواده ها با توجه جدی این مقوله مهم میتوانند تا حد قابل توجهی از تولد نوزاد معلول جلوگیری کنند.
محمدی افزود:بر اساس آمارهای ارائه شده 50 درصد معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیکی است که در این ارتباط باید نسبت به آگاهسازی و اطلاع رسانی مردم اقدام کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهزیستی استان از سال 92 تا کنون تحولاتی را پشت سر گذرانده که سه برابر شدن مستمری مددجویان ، توسعه اورژانس اجتماعی، حرکت به سمت توانمندسازی ازجمله آنها بوده است.
وی خاطر نشان کرد: با مساعدت های دولت، مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی سال گذشته 3.5 برابر و امسال نیز 10 درصد افزایش یافته و طبق قانون برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی سالانه 20 درصد افزایش می یابد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.