دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان گفت: مردم‌محوری اولویت اصلی بنیاد غدیر در زنجان است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام علی یوسفی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت شهرستان خرم‌دره با تأکید بر مردم محور بودن فعالیت‌های این ستاد در سطح استان، تصریح کرد: در دهه ولایت و امامت که از قربان تا غدیر نام‌گذاری شده، برنامه‌های متنوعی برای گرامی‌داشت این ایام در سطح استان تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان این‌که باید برنامه‌های دهه امامت و ولایت به‌عنوان یک الگو معیار زندگی و وحدت میان مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: باید پیام روشن و جایگاه غدیر برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تبیین شود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه عید غدیر از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است، بیان کرد: دشمنان در تلاش برای کم‌رنگ کردن فرهنگ غدیر در جامعه هستند که این امر هوشیاری مسلمانان را می‌طلبد.

 

در ادامه این جلسه، فرماندار خرم‌دره نیز تبیین جایگاه امامت و ولایت و غدیر را از مهم‌ترین اهداف ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت در این شهرستان برشمرد و گفت: تلاش برای ایجاد فضای مناسب معنوی و اثرگذاری آن در راستای اهمیت تبیین جایگاه امامت و ولایت و معرفت‌افزایی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرستان است که باید مورد توجه اعضا قرار گیرد.

 

حجت محمدی با اشاره به جایگاه بالای امامت و ولایت در جامعه، گفت: باید در تبیین این جایگاه در جامعه تلاش مضاعفی صورت گیرد، زیرا جامعه کنونی ما با توجه به هجمه‌های فرهنگی فراوان نیازمند آموزه‌های غدیر است.

 

وی با اشاره به قرارگیری اعیاد قربان و غدیر در دهه مبارک امامت و ولایت، بر ضرورت تبیین فرهنگ غنی غدیر و فضایل امیرالمؤمنین علی (ع) در این دهه تاکید کرد و گفت: در اجرای برنامه‌های این دهه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره گرفته شود.

 

امام جمعه خرم‌دره نیز با اشاره به اینکه باید در موضوع غدیرشناسی از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده کرد، گفت: اگر هر کس به هر اندازه ارادتی که نسبت به مولای‌مان حضرت علی (ع) داشته باشد وظیفه دارد برای تبیین جایگاه غدیر در جامعه تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی از روحانیون مساجد در شهرستان خرم‌دره خواست در خصوص دهه ولایت و امامت و موضوع غدیر بیشتر برای مردم صحبت کنند؛ چراکه در ارتباط با مسئله غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه کمتر پرداخته شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.