رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: اجرای طرح فراز راهکاری موثر در مبارزه با آفت زنجره مو است.

 

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این‌که انگور به عنوان محصول اول باغی شهرستان خرم‌دره به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این محصول نقش عمده‌ای در اشتغال و اقتصاد کشاورزی و تامین کشمش کشور داشته و از ارزش صادراتی و ارزآوری بالایی برخوردار است.

 

وی در ادامه یادآور شد: ارتقا و بهره‌وری انگور در حوزه باغ‌های این شهرستان از اولویت‌های مهم جهادکشاورزی شهرستان است که یکی از گام‌های موثری که در این حوزه برداشته شده، اجرای طرح فراز در تاکستان‌های شهرستان است.

 

این مسئول عنوان کرد: اجرای طرح فراز یا همان داربستی کردن باغات انگور در کنار مدیریت مزرعه و رعایت اصول باغ‌داری سبب افزایش ۲.۵ تا ۳ برابری تولید این محصول می‌شود.

 

محمدی با بیان اینکه طی سالیان اخیر آفت زنجره به یکی از مهم‌ترین آفت‌های تاکستان‌ها مبدل شده است، بیان کرد: اجرای طرح فراز و داربستی کردن باغات انگور علاوه بر مزیت‌های فراوان عملیات باغ‌داری سبب کنترل آفات و بیماری‌ها به‌ویژه کاهش آفت خطرناک زنجره می‌شود.

 

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره یادآور شد: از سال گذشته تاکنون جمع کثیری از باغ‌داران شهرستان برای داربستی کردن باغات انگور با استفاده از تسهیلات ویژه بانکی در نظر گرفته شده اقدام کرده‌اند که امیدواریم با تداوم پرداخت این تسهیلات و استقبال خوب باغ‌داران، شاهد ایستاده و داربستی شدن عمده باغات انگور شهرستان باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.