حجت الاسلام محسن صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حوزه علمیه دارای رسالت های مهم و اهدافی است که با برنامه ریزی های لازم این رسالت ها پیگیری می شود.

وی اظهارداشت:  تربیت بانوان عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده از مهمترین رسالت های حوزه است.

این مسئول ادامه داد:  تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق مامویت های حوزه های علمیه در عرصه های مختلف از دیگر رسالت های آن محسوب می شود.

وی، تصریح کرد: تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع، تحقیق و پژوهش، نظریه پردازی در عرصه علوم اسلامی، انسانی و مدیریت امور مراکز علمی، تبلیغی و آموزشی از محورهای مهم رسالتی حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات از مهمترین اولویت حوزه های علمیه است، گفت: با توجه به این موضوع که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، از ظرفیت های این قشر باید به خوبی استفاده شود.

وی یادآوری کرد: مقاطع  تحصیلی حوزه های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی این حوزه، متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده که یکی از آنها طراحی مقاطع تحصیلی کوتاه مدت و هدفمند است.

حجت الاسلام صادقی افزود: این مقاطع شامل عمومی، عالی و تخصصی است و شیوه های تحصیل نیز به ۲ صورت انجام می گیرد.
معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران زنجان نیز در این جلسه ادامه داد: پذیرش حوزه های علمیه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و مقاطع مختلف تحصیلی را شامل می شود.

زینب صالحی  افزود: در این دوره پذیرش در مقطع عادی وجود دارد و سپس در مقطع تخصصی پذیرش انجام می گیرد که در زمان حاضر ۹ واحد حوزه علمیه خواهران در استان فعال است و از این تعداد هشت واحد در مقطع عمومی و یک واحد در مقطع عالی فعالیت دارد.

به گفته وی، یک هزار و ۲۰۰ نفر از خواهران در حوزه‌های علمیه استان زنجان تحصیل می کنند و از زمان آغاز فعالیت حوزه‌های علمیه تاکنون ۵۰۰ نفر نیز  فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از دهه سوم تیر امسال آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد که علاقه مندان می توانند از طریق سایت WWW.WHC.IR اقدام و یا به نشانی زنجان سعدی وسط، جنب مسجد عباس قلی خان مدرسه علمیه الزهرا مراجعه کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.