رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در مجموعه‌های جهاددانشگاهی می‌بایست با غرب‌زدگی مقابله کند.

 

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: در فاصله سال‌های 1357 تا 1359، یعنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا وقوع انقلاب فرهنگی، فضای دانشگاه‌ها هنوز آن‌طور که باید با شرایط دوران بعد از انقلاب هماهنگ و هم‌سو نگشته بود. از این رو، امام خمینی (ره) فرمان انقلاب فرهنگی را صادر کردند. در پی صدور این فرمان، برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی و ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه‌ها، ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: این ستاد برای ایجاد بازوی اجرایی قوی برای سازماندهی و نظارت بر وضعیت مدیریت دانشگاه‌ها، شورای عالی جهاددانشگاهی را تشکیل داد. این شورا نیز در شانزدهم مردادماه سال 1359، جهاددانشگاهی را تأسیس کرد و از آن روز، جهاددانشگاهی زیر نظر ستاد انقلاب فرهنگی و بعدها شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال است.

 

ناصر با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است، ابراز کرد:  فعالیت‌های این مجموعه حساب شده و همراه با دقت و حکمت است و همین هوشمندانه عمل کردن آن، دستاورد‌های بسیار خوبی داشته که برای کشور بسیار ثمربخش خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: مقابله با غرب‌زدگی و انحرافاتی که توسط دشمنان در مراکز آموزش عالی در جریان است از رویکردهای این مجموعه انقلابی در طول سال‌های فعالیت است که در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور گام برداشته است.

 

این مسئول یادآور شد: جوان و جوان‌گرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که در مجموعه جهاددانشگاهی به خوبی به این موضوع پرداخته شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.