معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر گفت: در این شهرستان سه پایگاه ثابت در مدارس تعیین شده، آماده سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی هستند.

 

اسماعیل افشاری در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: در شهرستان ابهر سه پایگاه سنجش ثابت در مدارس دکتر کاشانی ابهر واقع در طالقانی جنوبی، دبستان غزالی هیدج و آسیه صائین‌قلعه بر‌اساس تاریخ‌های اعلام شده، آماده سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار نفر از خدمات این پایگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند، گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است.

 

افشاری خاطرنشان کرد: ارزیابی آمادگی تحصیلی و سنجش شنوایی، بینایی، دید رنگ، حس شناختی، گفتار، توان جسمی و حرکتی و نیز سنجش رفتاری از نوآموزان به عمل می‌آید و نوآموزانی که مشکلی را در این حوزه‌ها نداشته باشند برای تکمیل ثبت‌نام به مدارس معرفی می‌شوند ولی نوآموزانی که در مرحله غربال‌گری دچار مشکل باشند ارزیابی‌های تخصصی از آن‌ها به عمل خواهد آمد.

 

این مسئول با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط شهریور‌ماه 98 بیش از یک‌هزار نوآموز دیگر به پایگاه‌های سنجش مراجعه و مورد ارزیابی قرار گیرند از فعالیت دو پایگاه سنجش سیار در روستاهای ارهان و آلگزیر خبر داد.

 

وی به والدین نوآموزان توصیه کرد که در هنگام ثبت‌نام از فرزندان خود در کلاس‌های پیش دبستانی اطمینان حاصل کنند که مرکز و مهد کودک مورد انتخاب آنها دارای مجوز فعالیت از آموزش و پرورش باشد.

 

این‌مسئول ادامه داد: طبق قانون، ارائه هر نوع خدمات تربیتی به کودکان گروه سنی پیش دبستانی (دو سال قبل از دبستان) منوط به داشتن مجوز فعالیت از آموزش و پرورش است.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به محدود بودن زمان طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از خانواده‌هایی که هنوز در این خصوص اقدام نکرده‌اند خواست تا بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از طریق مدارس هرچه سریع‌تر به مراکز مورد نظر مراجعه کنند تا در روند ثبت نام فرزندان خود دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.