رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی این محموله چوب قاچاق را ۲۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این محموله از شهرستان طارم سفلی در استان قزوین بارگیری شده بود و قرار بود از طریق گیلوان طارم به استانهای شمالی کشور منتقل شود، که با هوشیاری پرسنل پاسگاه انتظامی گیلوان و بازرسی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم این محموله کشف و ضبط شد.

ضیاءالدین حسنلو اظهار داشت: محموله قاچاق توقیفی از نوع درخت چنار بوده که به صورت کاملا حرفه ای در کامیون جاسازی شده بود و راننده آن قصد داشت شبانه آن را از قسمت شرقی شهرستان طارم خارج کند.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با دقت کامل گلوگاه ها و نقاط بحرانی برای قاچاق چوب را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره جاده‌های زنجان- تهم- چورزق، زنجان- طارم- منجیل، طارم به ماسوله و همچنین طارم به سمت خلخال را به شدت زیر نظر دارد تا با هر گونه قاچاق چوب برخورد کنند.

این مسئول از مشارکت های مردمی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی قدردانی کرد و با اعلام خط ارتباطی ۱۵۰۴ از تمامی طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب، تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و یا بروز آتش سوزی در طبیعت از طریق این پل ارتباطی که شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.