معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کارهای انجام گرفته برای ارتقای میزان باسوادی در استان زنجان، مشکلات اقتصادی حاکم بر خانواده‌ها، ترک تحصیل دختران در سنین مدرسه، کودکان کار و از طرفی نبود منابع کافی موجب شده آنگونه که باید و شاید برنامه‌های مد نظر برای گروه‌های باقیمانده تحقق نیابد.

‌هادی احمدی نیا  افزود: باسوادی یک مفهوم پیچیده، اجتماعی و فرهنگی است که تنها یک سازمان و یا ارگان خاص متولی آن  نیست و به همکاری های بین بخشی بیش از گذشته نیاز دارد.

وی اظهار داشت: طبق سر شماری سال ۹۵، میزان باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله این استان در شهرهای  ابهر، خرمدره، شهرستان زنجان، سلطانیه، طارم، خدابنده، ایجرود و ماهنشان به ترتیب  ۹۷.۴،    ۹۷، ۹۶.۴،    ۹۵.۴،    ۹۵.۲   ، ۹۳.۴،    ۹۱.۱، ۹۰.۸ و ۸۷.۵ درصد اعلام شده است.

این مسئول ادامه داد: بر این پابه با گذشت ۲ سال از سرشماری، اقدامات گوناگونی برای باسوادی گروههای هدف در استان انجام گرفته بطور یکه این میزان در شهرهای ابهر و خرمدره اکنون  ۹۸.۲ و ۹۷.۸ دهم درصد رسیده و این رقم در شهرستان زنجان به ۹۷.۳ دهم، سلطانیه ۹۶، خدابنده، ایجرود و ماهنشان نیز ۹۲.۹، ۹۲.۷ و ۸۹.۱ دهم درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر بالاترین میزان باسوادی به شهرهای  ابهر و خرمدره اختصاص دارد و در مجموع می توان گفت میزان باسوادی استان نسبت به میانیگن کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

احمدی نیا افزود: برای تحقق برنامه و چشم اندازهای ترسیم شده مبنی بر باسوادی گروه های بازمانده به عزم ملی نیاز دارد و در این میان تعیلیم و تربیت امری مهم  تلقی می شود که همواره نیازمند توجه بوده است.

وی یادآور شد:  این معاونت نسبت به برنامه ریزی برای گروه های بازمانده از تحصیل اقدام و آموزش های خود را رایگان ارائه می کند ا اما انگونه که باید و شاید استقبال نمی شود و  درصد بسیار ناچیزی را شامل می شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.