مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: جمعیت تحت پوشش خدمات جمع‌آوری فاضلاب طی پارسال، 25 هزار نفر رشد داشته است.

 

علیرضا جزء‌قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به جذب 1500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث شبکه فاضلاب در شهرهای زنجان، اظهار کرد: این شرکت در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی توانسته تاکنون 1500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را برای احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای استان زنجان جذب کند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر، ماه‌نشان و دندی با ظرفیتی بالغ بر 46 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری است، ادامه داد: جمعیت تحت پوشش خدمات جمع‌آوری فاضلاب نسبت به دو سال گذشته، 25 هزار نفر رشد داشته است و تعداد کل مشترکان فاضلاب در این مدت به 5595 فقره افزایش یافته است.

 

وی با بیان این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای خرم‌دره، زرین‌آباد و ارمغانخانه نیز به زودی احداث می‌شود، افزود: پروژه ارتقای مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان و احداث مدول دوم در این تصفیه خانه نیز از برنامه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سال جاری به شمار می‌رود.

 

جزءقاسمی در ادامه از اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام در استان زنجان برای نخستین‌بار در شهر سجاس خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح در شهر سجاس بیش از 5 میلیارد ریال توسط شهرداری هزینه شده است و بدون شک در آینده‌ای نزدیک با صرفه‌جویی‌های چشمگیر در مصرف آب شهری و به تبع آن کاهش آب‌بهای شهرداری، هزینه‌های اجرای این طرح جبران خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام، دیگر برای مصارفی همچون آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری استفاده نخواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.