مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان روز یکشنبه در ین باره گفت: فاطمه کرباسی، اظهار کرد: حمایت از گروه‌های نمایشی، تمرکز بر اجراهای عمومی، ارتقای سطح کیفی آثار در سال «رونق تولید»، گسترش تئاتر در سراسر استان و ارتباط موثر با تماشاگران از جمله اهدافی است که این جشنواره دنبال می‌کند.

فاطمه کرباسی ادامه داد: توجه ویژه به شعار امسال(رونق تولید)، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و مسائل روز جامعه، آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، مشکلات فضای مجازی، طلاق و گسست خانوادگی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مشخصات و مظاهر آن(فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس و مدافعان حرم، غواصان خط شکن دریادل)، نمایش‌هایی مرتبط با عنوان «زنجان، میزبان مهربان» و توجه به آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و بومی از محورهای مورد تاکید جشنواره است.

وی با بیان این‌که آثار نویسندگان بومی در اولویت انتخاب قرار داد، افزود: جشنواره در بخش صحنه‌ای و به صورت رقابتی برگزار می‌شود و فقط به آثار و نمایش‌نامه‌های ایرانی اختصاص دارد.

کرباسی گفت: همچنین جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عموم آن‌ها به انجام رسیده است تعلق دارد. از همین‌رو گروه‌هایی که طی حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال ٩٧ تا یک ماه قبل از موعد برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و به اجرای عموم درآورده‌اند، می‌توانند متقاضی حضور در آن جشنواره باشند.

کرباسی با تاکید بر این‌که ارائه مجوز کتبی نویسنده، ناشر و مترجم از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی مرحله انتخاب متن نخواهد داشت و این امر در فرایند اجرای عمومی آثار از سوی شورای ارزشیابی و نظارت انجام می شود. همچنین، همه گروه‌هایی که موفق به ورود به بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی شوند، کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.


رئیس شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان با تاکید بر این‌که بنابر تشخیص هیات‌داوران، حداکثر دو اثر نمایش به عنوان منتخب به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود، یادآور شد: آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ١٥ مهرماه است و جشنواره نیز طی روزهای ٢٠ تا ٢٣ آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و سینمایی و یا انجمن هنرهای نمایشی واقع در فرهنگسرای امام‌ خمینی (ره) مراجعه کنند. 

گفتنی است سال گذشته در سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان ۹ اثر از میان ۱۸ اثر متقاضی شرکت در بخش رقابتی جشنواره به روی صحنه رفتند.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.