به گزارش ایرنا، جشنواره ها همواره فرصتی برای جلوه گری ایده ها و آثار تازه و جدید در هر رشته است؛ هنرمندان تئاتر استان زنجان هم همچون 29 دوره گذشته، در سی امین جشنواره گرد هم آمدند و ماحصل تلاش و فعالیت های یکساله خود را در معرض دید مخاطبان و قضاوت داوران قرار دادند.
صف طولانی مخاطبان برای ورود به سالن ها قبل از شروع اجرا، نشان از استقبال خوب شهروندان از این رویداد مهم هنری استان داشت، به طوری که تعدای از علاقه مندان مجبور می شدند به سبب پر شدن سالن ها، ایستاده و یا نشسته در کف سالن، به تماشای آثار بنشینند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری جشنواره یک انرژی مثبت و یک ایجاد انگیزه برای هنرمندان است، گفت: مهم این است که غیر از جشنواره، در طول سال نیز شاهد تولید آثار نمایشی و اجراهای عمومی باشیم و این موضوع است که موجب پیشرفت تئاتر در استان می شود.
حسین نجفی افزود: هم اکنون به زعم هنرمندان فعال در حوزه تئاتر، انجمن هنرهای نمایشی استان یک انجمن کاملا موفق بوده است و امیدواریم در سال جاری از جهت کیفیت، آثار تولیدی را به درجه قابل قبولی برسانیم.
وی با بیان اینکه داوری آثار سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان بر عهده سه تن از هنرمندان ملی تئاتر کشور، افسر اسدی، اصغر همت و شکرخدا گودرزی گذاشته شد، گفت: به زعم داوران جشنواره، کیفیت آثار نسبت به دوره های گذشته پیشرفت خوبی داشته است.
نجفی اظهار داشت: برخی از آثار راه یافته به جشنواره امسال از دل کارگاها و کلاس های آموزشی و توسط هنرجویان جوان در انجمن های نمایشی سطح استان تولید شدند که این امر خود نوید بخش به عرصه آمدن نسل پرانگیزه ای در تئاتر استان است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با بیان اینکه امسال از برخی شهرستان ها درخواستی برای حضور در جشنواره نشد، افزود: امیدواریم فعالیت های هنری در همه شهرستان های استان را شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 13 گروه تئاتر ثبت شده تئاتر در استان زنجان وجود دارد.
رضا یاوری، از فعالان تئاتر استان پیرامون آثار سی امین جشنواره تئاتر زنجان، گفت: نسل نو تئاتر استان در این جشنواره ها دارند خودشان را نشان می دهند، البته منظور از تعبیر نسل نو، سن و سال نیست بلکه تفکر و نگاه نو به تئاتر مورد نظر است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره از جشنواره آثار از لحاظ دارای کیفیت خیلی بهتری است،ادامه داد: اکنون شرایط به گونه ای است که نسل نو تئاتر در جذب مخاطب به تماشای آثار نمایشی موفقیت های قابل توجهی را از خود نشان داده است.
یاوری به حضور برخی مدیران دستگاههای اجرایی برای تماشای آثار جشنواره امسال اشاره کرد و افزود: این اتفاق بسیار خوبی است که ما امسال شاهد آن هستیم و این موضوع زمینه حمایت از تئاتر را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، پس از پایان مرحله بازبینی آثار متقاضی شرکت در سی امین جشنواره تئاتر استان، از میان 18 اثر، 10 اثر جواز حضور در این جشنواره را کسب کردند.
جعفر محمدی افزود: یکی از آثار راه یافته به جشنواره از حضور در مرحله استانی انصراف داد و جشنواره با 9 اثر به کار خود ادامه داد.
وی گفت: نمایش 'مبارزه زن ماهیگیر اندلوسی' از شهرستان خدابنده، نمایش های 'فوگو'، 'کات' و 'هم نفس' از شهرستان ابهر، نمایش های 'کاغذ باطله'، 'کمدی استشمامات'، 'مصاحبه'، 'شب بخیر نیویورک' و 'برادری' از شهرستان زنجان جزو آثار راه یافته به سی امین جشنواره تئاتر استان زنجان بودند.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره تئاتر استان از چهارم تا هفتم شهریور امسال، در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار شد.
به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره تئاتر استان برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می شوند.
آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان سی امین جشنواره تئاتر استان هفت شهریور، ساعت 18در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار می شود.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.