به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری جشنواره تئاتر استانی را ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی و گزینش آثار برجسته عنوان کرد و افزود: جشنواره سی ام به جز بخش رقابتی می‌تواند میزبان آثار نمایشی در بخش‌های دیگری همچون میهمان، ویژه، جنبی نیز باشد.
وی ادامه داد: بخش رقابتی (مسابقه)جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد، فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.
مقدم خاطر نشان کرد: متن های اقتباسی (به روز شده ایرانی) می‌توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیأت انتخاب آثار در بخش رقابتی حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استان مختص آثار تولید شده ای است که اجرای عمومی آنها نیز به انجام رسیده است، ادامه داد: بر همین اساس گروه‌هایی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استان در سال ٩٦ تا شهریور ٩٧ تولید و اجرای نمایش داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.
مقدم گفت: تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی (مسابقه) جشنواره می‌بایست تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره، حداقل ٥ اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه(کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.
وی با بیان اینکه ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه درخواست از سوی کارگردان الزامی اس، اظهار کرد:. هیأت انتخاب آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را فقط به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) بررسی خواهد کرد و چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار مغایرتی با این شرایط اثبات شود، دبیرخانه جشنواره، گروه نمایشی را از حضور در مرحله بعدی (استانی، فجر) باز خواهد داشت .
مقدم با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام در سی امین جشنواره تئاتر استان، ١٠ مرداد سال 97 است، گفت: بازبینی حضوری نمایش‌ها از بیستم تا بیست و سوم مردادماه انجام و در نهایت از چهارم تا هفتم شهریور سال آینده، سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در شهر زنجان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان از 20 شهریور امسال به مدت چهار روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.
10 نمایش راه یافته به مرحله استانی از بین 20 اثر، در این جشنواره به روی صحنه رفتند.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.