ابراهیم کاظمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به تجربه به دست آمده در استان هایی که گرفتار حوادث طبیعی به ویژه سیل و زلزله شده‌اند تاسیس خانه هلال در روستاها در دستورکار قرار دارد.
وی اظهار داشت: هدف از تشکیل خانه هلال، آموزش امداد و نجات به مردم روستا، تسریع و هماهنگی بیشتر در زمان ایجاد بحران و ارائه خدمات مطلوب به روستائیان است.
کاظمی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر، بخشداری مرکزی ابهر و شهرداری جهت راه‌اندازی خانه هلال در ساختمان دهیاری‌ها منعقد شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر بیان کرد: براساس این تفاهم نامه دهیاری‌ها با اعلام آمادگی در مورد افتتاح خانه هلال در کنار فعالیت‌های دهیاری زمینه برگزاری کلاس توسط مربیان هلال احمر، معرفی جوانان مستعد و علاقه‌مند روستا جهت عضویت در جمعیت داوطلبان هلال احمر فراهم می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین در مواقع بحران دهیاران با توجه به شناخت از روستا کمک بسزایی در مدیریت بحران خواهند کرد.
کاظمی با اشاره به اقدامات هلال احمر ابهر در زمینه آموزش امداد و نجات، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه ابتدای سال جاری، ۶ دوره کلاس آموزش آمادگی مخاطرات در روستاها و ۱۰ دوره در مساجد، اداره‌ها و دانشگاه‌ها، همچنین ۱۰ دوره ۲۲ ساعته کلاس آموزش کمک‌های اولیه و ۷ مورد کلاس آموزش پایه داوطلبی با اعطای گواهینامه در سطح شهرستان برگزار شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر ابهر یادآور شد: جمعیت هلال احمر شهرستان آمادگی برگزاری دوره‌های همگانی هلال احمر را به صورت رایگان برای همه مدارس، کارخانه ها، اداره‌ها را دارد و علاقه مندان در صورت تمایل می توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۴۳۵۲۲۵۸۶۲ - ۰۲۴۳۵۲۷۷۸۹۳ تماس و یا به صورت مکتوب درخواست خود را برای هماهنگی ارسال کنند.
۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.