مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، از اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محلات حاشیه‌نشین خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسیح‌الله سلطانی عصر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 273 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه‌نشین، اظهار کرد: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و از ادغام چهار کارگروه تشکیل شده است و در مجموع 22 نفر عضو دارد. این در حالی است که وظایف و تکالیف سنگینی بر عهده این کارگروه گذاشته شده و هفت برنامه تخصصی را دنبال می‌کند.

 

این مسئول، بررسی و ارائه راهکارهای شناسایی کانون‌های آسیب‌پذیر اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از وظایف این کارگروه برشمرد و ادامه داد: مهرماه امسال، نمایشگاه ملی اقدامات و دستاوردهای ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران برگزار خواهد شد و مقرر است که در حاشیه این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی از جمله پنل‌های تخصصی، همچنین رونمایی از کتاب‌ها، اسناد و سامانه‌های اطلاعاتی اجرایی شود.

 

وی در ادامه افزود: سال گذشته، نامه‌ای با مضمون لزوم تجهیز فضاهای اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه‌نشین به دستگاه‌های اجرایی ارسال و تعدادی از درخواست‌ها اجرایی شد؛ در واقع پنج دستگاه اجرایی فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، علوم‌پزشکی، بهزیستی و امور کتابخانه‌ها برای این منظور اعتبار دریافت کرده‌اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه مناطق حاشیه‌نشین زنجان از حداقل امکانات محروم است، افزود: اسلام‌آباد، نجف‌آباد، سایان، خان‌دره، شهرک شهدا، فاطمیه و گوجیک‌آباد جزو مناطق حاشیه زنجان است که 12 درصد جمعیت شهری زنجان را تشکیل می‌دهند.

 

مسعود بیات‌منش خاطرنشان کرد: 11 درصد از جمعیت ابهر و 3 درصد از جمعیت قیدار نیز در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که در واقع سکونت‌گاه‌های غیررسمی محسوب می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.