به گزارش خبرآنلاین، علیرضا علیزاده،در نشست خبری با رسانه‌های استان گفت: صنعت برق را صنعتی پیشرو در ایران است و این صنعت از ابتدای ورودش به ایران قامت خم نکرده و همچنان استوار ایستاده است و کمتر صنایعی داریم که مثل صنعت برق توانسته باشند با این همه بی‌مهری و مشکلات طاقت‌فرسا و انواع تحریم و تخریب همچنان به حیات خود ادامه دهد و اجازه ندهد کمبود آن را مردم کشور احساس کنند، صنعت برقی که روزهای سخت جنگ را با سربلندی سپری کرد و بعد از آن هم با قدرت ادامه داده است. 

علیزاده افزود: هم‌اکنون این صنعت از صنایعی در ایران است که کاملا بومی شده و افزون بر تولید و توزیع آن در ایران به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری ، صنعت برق  با رویکرد حمایت از تولید در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار تلاش خواهد کرد گفت: این صنعت به عنوان صنعتی زیربنایی، نقش حساسی در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی کشور دارد انرژی برق امروزه به عنوان عاملی کلیدی در توسعه صنعتی، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی شناخته می شود و به یقین صنعت برق  در تحقق شعار «رونق تولید» نقش بسیار مهمی ایفامی کند چرا که  تولید برق مطمئن و پایدار نقش حیاتی را برای تداوم فعالیت منظم صنایع داخلی بر عهده دارد.

حدود نیم میلیون مشترک برق در استان زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد مشترکان کنونی این شرکت را 446هزار مشترک برق برشمرد و افزود: صددرصد مناطق شهری و روستایی بالای 10خانوار از نعمت برق بهره مند هستند و  از این میزان بیش از 70 درصد برق استان در دو بخش مولد، صنعت وکشاورزی مصرف می شود که جزو شاخص های خوب مصرف انرژی است.

علیرضا علیزاده گفت: حجم شبکه توزیع برق استان بیش از 4/14118 کیلومتر و تعداد پست‌های این شرکت 9821 دستگاه است که با ظرفیت 90/1506 مگاولت‌آمپر به مشترکان برق استان زنجان برق می‌رساند.

پیک بار تابستان

علیزاده، به اهمیت مدیریت مصرف برق برای گذر از دوره پرمصرف تابستان اشاره و اضافه کرد: هر ساله در روزهای گرم تابستان از 15خرداد تا 15 شهریور مصرف برق در ایران به اوج خود می‌رسد و این دوره کوتاه مدت که در ساعات 11 تا 16 روز است به عنوان پیک بار تابستان نیازمند همراهی همگانی برای کاهش مصرف برق است.

وی افزود: پیک بار مصرف برق کشور حدود 300 ساعت در سال است و تامین برق پایدار برای مشترکان چالشی جدی برای صنعت برق کشور است و ساخت نیروگاه‌های جدید با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای مدیریت 300 ساعت در سال توجیه اقتصادی نداشته و می‌توان این پیک مصرف را با مدیریت مصرف بدون خاموشی سپری کرد که این مدیریت مصرف، عزم ملی را می‌طلبد و از هدر رفت میلیاردها دلار سرمایه پیشگیری می‌کند.

علیزاده گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و مسوولان استان زنجان توانسته‌ایم شاهد کاهش بار استان در این روزها باشیم و امید است در روزهای باقی مانده از تابستان نیز با مشارکت همگانی شهروندان و مسوولان و اقدامات پیشگیرانه تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی از طراحی و اجرای 8 بسته تشویقی برای مشترکان مختلف برای کاهش مصرف برق در پیک تابستان خبر داد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان 6 بسته تشویقی برای کشاورزان و صنایع و 2 بسته تشویقی قیمت محور تعیین کرده است که با اجرای این بسته ها میتوان به میزان قابل توجهی مصرف برق در استان را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، میانگین 300 کیلووات ساعت را الگوی میزان مصرف مناسب خانگی در تابستان و 200 کیلووات ساعت در غیرتابستان عنوان و اضافه کرد: مشترکان برق خانگی در صورتی که مصرف خود را نسبت به زمان مشابه سال پیش 10 درصد کاهش دهند از 20 درصد کاهش هزینه برق برخوردار خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان برق پرمصرف با افزایش 16 درصدی همراه خواهد بود.

علیرضا علیزاده گفت: با کمک مشترکان برق استان توانسته‌ایم بیش از 2 هزار مگاوات برق در استان صرفه‌جویی کنیم که این میزان کاهش مصرف استان زنجان را در میان 10 استان برتر کشور از نظر کاهش مصرف برق قرارداده است.

تغییر ساعت کاری ادارات و ارگان‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی ساعت کاری ادارات استان از ابتدای تیر جاری تغییر یافت..

علیرضا علیزاده تاکید کرد: برای مدیریت مصرف برق فصل تابستان و پیک تابستانی کشور و الزام وزارت نیرو بر مدیریت مصرف برق در استان‌های کشور ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی با هماهنگی و دستور استانداری تغییر یافت.

علیزاده افزود: برای گذر از اوج مصرف در تابستان وضرورت جابجایی ساعات کار و استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی ساعات کاری یک‌ساعت زودتر آغاز و یک‌ساعت زودتر از روال ماه‌های دیگر به پایان  می‌رسد.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق استان از سوی استانداری مکلف است با اعزام نمایندگان خود به ادارات و سازمان های دولتی میزان مصرف برق آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورت تخلف برخوردهای لازم صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان  از عموم شهروندان استان خواست تا با درست مصرف کردن برق و جلوگیری از اتلاف انرژی زمینه ای فراهم کنند که امسال با خاموشی مواجه نشویم

حذف قبوض کاغذی برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان طرح حذف قبوض کاغذی برق را منطبق با برنامه تحول دیجیتال وزارت نیرو عنوان کرد.

علیرضا علیزاده تاکید کرد: از ابتدای مهرماه امسال روند صدور قبض کاغذی برق متوقف و قبوض از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشترکان ارسال خواهد شد و شرکت توزیع نیروی برق استان در حال تکمیل مرحله جمع‌آوری شماره تلفن مشترکان برق و دریافت اطلاعات اولیه است و امیدواریم شهروندان با مشارکت خود ما را در این امر یاری کنند.

وی جایگزینی قبض الکترونیک به جای قبض کاغذی را برای سرعت بخشیدن به خدمت‌رسانی به مشترکان لازم دانست و گفت: با حذف قبض‌های کاغذی از هدر رفتن کاغذ و از بین رفتن درختان و منابع آب کشور پیشگیری می‌شود و از سوی دیگر از هزینه‌های صدور و تحویل قبض کاسته و سرعت اطلاع‌رسانی بیشتر می‌شود، همچنین رفع مشکلات ناشی از مفقودی قبض‌ها و سایر مشکلاتی که برای مشترکین پیش‌ می‌آمد از دستاوردهای حذف قبض‌های کاغذی است.

رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اضافه کرد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند برای دریافت قبض برق به صورت پیامکی شماره هفت رقمی رمز رایانه موجود در قبض برق خود را با تلفن همراه خود به شماره ۵۰۰۰۴۹۲۷ ارسال و مبلغ کارکرد ماهیانه برق خود را دریافت کنند.

علیرضا علیزاده افزود: مشترکان برق می توانند شماره تلفن همراه خود برای درسافت قبض الکترونیکی را به ماموران قرائت کنتور یا دفاتر پیشخوان دولت نیز ارائه کنند و همچنین سایت شرکت توزیع نیروی برق و نرم افزار سامانه سبز این شرکت نیز از راه های دیگر ثبت شماره تلفن همراه برای دریافت قبض الکترونیکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1209269
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.