به گزارش روز سهش نبه پایگاه خبری استانداری کرمان، محمدجواد فدائی در این دیدار با اشاره به لزوم حرکت به سمت دولت الکترونیک در کشور افزود: با ایجاد دولت الکترونیک، روند توسعه شتاب بیشتری به خود گرفته و جلوی بسیاری از فسادها گرفته می شود.
وی با اشاره به نقش و اهمیت توزیع متوازن شبکه برق در استان کرمان تصریح کرد: یکی از مشکلات بر سر راه توسعه نقاط محروم در استان، کمبود خطوط انتقال برق بویژه در منطقه رمشک است که برای سرمایه گذاری در حوزه معادن این نقاط محروم، زیرساخت ها باید فراهم شود.
استاندار کرمان با اشاره به دلایل حاشیه نشینی در اطراف شهرها اظهار داشت: یکی از دلایل مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها؛ کمبودهای عمده در حوزه زیرساختی و اقتصادی است که با ایجاد اشتغال، جلوی خیلی از مشکلات مهاجرتی گرفته خواهد شد.
فدائی با اشاره به تغییر ساعات اداری استان کرمان از 18 خردادماه به ساعت 6 صبح برای جلوگیری از اتلاف انرژی افزود: برای مقابله با خاموشی ها در ایام تابستان جاری، همان برنامه سال گذشته در استان را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: میزان تولید برق در استان کرمان بیش از مصرف بوده و این مازاد به شبکه برق کشوری منتقل می شود.
** ٨٠ درصد از زیرساخت های حذف قبوض چاپی در استان کرمان فراهم شده است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حذف قبوض کاغذی در کشور گفت: حدود 85 درصد از زیرساخت های حذف قبوض چاپی در استان کرمان فراهم شده ضمن آنکه برنامه شرکت توانیر، حذف این قبوض تا 2 ماه آینده در تمامی کشور است که پیش بینی ما این است که این روند در استان کرمان سریع تر از دیگر استان های کشور باشد.
غلامعلی رخشانی مهر تصریح کرد: قبوض کاغذی پس از حذف به صورت فایل پی دی اف بر روی گوشی های موبایل ارسال خواهد شد که در این راستا مشترکین می توانند از طریق الکترونیکی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
وی با تأکید بر اهمیت نصب کنتورهای هوشمند و الکترونیکی برای 36 میلیون مشترک در سطح کشور افزود: هم اکنون حدود 400 هزار مشترک در کشور دارای کنتور الکترونیکی است که برنامه شرکت توانیر، نصب کنتور هوشمند برای سه میلیون مشترک دیگر تا پایان سال 98 است و پیش بینی می شود این آمار به 6 میلیون مشترک افزایش یابد.
رخشانی مهر با اشاره به اینکه شرکت توانیر فعلا برنامه ای برای خاموشی در کشور ندارد؛ ادامه داد: پیش بینی شرکت توانیر برای مصرف حدود 62 هزار مگاوات برق در سال جاری است که حدود پنج هزار مگاوات صرفاً برای 200 ساعت در سال است و این یعنی پنج میلیارد دلار هزینه سوء مدیریت مصرف انرژی در کشور است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به سخنان استاندار کرمان درباره مشکلات خطوط انتقال برق در شهرستان رمشک در جنوب استان کرمان بیان کرد: قول تأمین یک خط برق برای مصارف کارگاهی معادن در حال تأسیس در منطقه رمشک را می دهیم و همچنین متعهد می شویم تا 6 ماه آینده، صد در صد چاه های کشاورزی دارای مجوز استان صاحب کنتور هوشمند شوند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.