مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر آمار بیکاران استان زنجان در حدود 31 هزار و 600 نفر است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: کمیته اشتغال استان فعال شده است و در حال تدوین الگوی مدلی هستیم که همه عملکردها از جمله شبکه بانکی و دریافت تسهیلات را احصا کند.

 

این مسئول با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته از 10.3 درصد به به ۸.۵ درصد، ادامه داد: امروز سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها بالاتر است. همچنین تاکنون ۱۸۴ میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای اجرای ۱۴۵ طرح و ایجاد 4102 شغل پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه افزایش تعداد افراد به کارگمارده شده از طریق مراکز کاریابی، نشانه بهبود وضعیت کسب و کار و موثر واقع شدن کاریابی‌ها است، افزود: سهم اشتغال در بخش کشاورزی از ۳۳.۸ درصد به ۳۰.۳ درصد رسیده و این به خاطر تلاش برای سوق سرانه اشتغال از بخش کشاورزی به بخش خدمات است. سهم اشتغال در بخش صنعت و خدمات نیز به ترتیب از ۳۱.۹ درصد به ۳۳.۱ درصد و از ۳۴.۳ درصد به ۳۶.۶ درصد رسیده است.

 

یوسفی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی از ۴۱.۴ درصد به ۴۲.۶ درصد، تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه شاغلین هستیم و از طریق کد ملی افراد نسبت به گردآوری اطلاعات اقدام خواهیم کرد؛ در واقع با گردآوری اطلاعات می‌توان نسبت به برنامه‌ریزی برای افراد بیکار اقدام کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از سال 85 تاکنون، 3000 نفر در سطح استان و 140 کار آفرین ملی در زمینه‌های اقتصادی، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات انتخاب و معرفی شده‌اند، اظهار کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته، جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر در سطح کشور و معرفی آن‌ها به عنوان الگوهای جامعه به آحاد مردم به‌ویژه جوانان برگزار می‌شود تا زمینه برای ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی فراهم شود.

 

این مسئول با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان برتر می‌تواند زمینه حضور کارآفرینان در جامعه را افزایش داده و به سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی منتج شود، ادامه داد: خلاقیت و نوآوری، همچنین ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان در عرصه‌های مختلف، از دیگر اهداف مهم جشنواره کارآفرینان برتر است.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه کارآفرینی ماهیتی فرادستگاهی و فرابخشی دارد و لازم است همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه همکاری کنند، خاطرنشان کرد: کارآفرینان برتر استان تا 31 تیرماه امسال فرصت دارند که برای تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات خود به سامانه www.karafarinanebartar.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.