مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی ویژه بانوان در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، کامران اصغری صبح امروز در  پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری با محوریت ایجاد فرصت های شغلی در حوزه بانوان و بررسی ایجاد توسعه مراکز مشاوره و خدمات آفرینی ویژه بانوان با اشاره به خدمات مراکز مشاوره در حوزه اشتغال و کارآفرینی اظهار داشت: 4 مراکز مشاوره  کارآفرینی در شهرهای ساری،بابل و قائمشهر فعالیت می کنند.

وی اصلی ترین دغدغه های استان را حل مشکل بیکاری برشمرد و افزود: این مراکز با ارائه خدماتی که خواهند داشت تا حد مطلوبی در رفع معضل اشتغال موثر خواهند بود.

مدیر کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مازندران  با تاکیدبر اینکه وظیفه این مراکز مشاوره در سطح استان ارزیابی طرح های کارآفرینی نوآورانه، ارائه مشاوره های تخصصی همچنین هدایت صاحبان ایده است ،گفت: مراکز مشاوره در جهت کمک به فارغ التحصیلان و جویای کار شرایط خوبی را فراهم می کند.

اصغری با اشاره به اینکه مازندران در سه حوزه کشاورزی،صنعت و گردشگری از پتانسیل های خوبی برخوردار است به ایجاد مراکز در تمامی شهرهای استان تاکید کرد.

وی گفت: ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی ویژه بانوان در استان امری ضروری است، تا بستر برای ایجاد شغل و مهارت آفرینی برای این قشر از جامعه به خوبی فراهم شود.

اصغری افزود: در سال 95 ،بیش از 15 هزار جویای کار به کارگاه های استان معرفی شدند این در حالی است که امسال این تعداد تاکنون به 4 هزار نفر هم نرسید.

وی به طرح روستا تعاون با هدف ایجاد اشتغال در روستاهای مازندران خبر داد و گفت: اجرای این طرح با هدف اشتغالزایی فارغ اتحصیلان از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری می کند.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه باید قدرت ریسک پذیری در جهت ایجاد اشتغال ارتقاء یابد،افزود: بیش از 85 تا 90 درصد از افراد جویای کار به این مراکز مراجعه می کنند.

اصغری ادامه داد: ظرفیت کاریابی در مراکز دولتی محدود است بنابراین لازم است فارغ التحصیلان و افراد جویای کار را با مشاوره این مراکز به سمت بازار کسب و کار سوق دهیم.

وی با بیان اینکه  بیش از 80 درصد از اشتغال کشور بر دوش بخش خصوصی است ،گفت: ما به دنبال این هستیم تا مراکز مشاوره کارآفرینی تفاهم نامه با بخش های گردشگری،صنعت و کشاورزی منعقد کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.