مهرداد سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ابهاماتی به لحاظ فرآیند مناقصه پروژه سبزه میدان وجود داشت و نهادهای نظارتی نیز نسبت به این موضوع اشکالاتی را وارد کردند که بر همین اساس جلسه ای با حضور استاندار زنجان برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد نسبت به تعیین تکلیف نهایی مناقصه اقدام شود تا خللی در اجرای پروژه بوجود نیاید که با توجه به ایرادهای وارده، مناقصه دوباره تجدید خواهد شد.
این مسئول در پاسخ به علل مشکل و تاخیر در اجرای پروژه سبزه میدان زنجان نیز گفت: این پروژه مشکلاتی از قبیل خود طرح، محدوده طرح تملکات و بحث های مدیریتی داشته است.
سلطانی افزود: معضل اساسی این طرح رویکرد و راهبرد پیاده کردن آن طی سال های متمادی بوده است چرا که عده ای پروژه سبزه میدان شهر زنجان را اَبَر پروژه قلمداد می کردند که تمام مسایل آن باید مد نظر قرار می گرفت و برخی ها آن را مجموعه تفریحی، فرهنگی، اداری و برخی دیگر آن را در مقیاس بزرگ می نگریستند.
وی اضافه کرد: هر مدیریتی به این پروژه دیدگاه خود را اعمال کرده و همین مساله موجب شده است گره این پروژه باز نشود.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: تغییرات مدیریتی بزرگترین آسیب را به روند اجرای این پروژه وارد کرده است، به دلیل آنکه هر مدیری تا خواسته به نتیجه نهایی در این موضوع برسد تغییر مدیریتی در سطح مدیریت شهری، شورای شهر و حتی مدیریت استان رخ داده و این مسائل موجب شده پروژه با چالش مواجه شود و تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشود.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن بروز مشکلات اقتصادی کشور نیز اتفاقاتی را در اجرای این پروژه رقم زد به عنوان مثال بار قبل این پروژه در مرحله اجر قرار گرفته بود که سرمایه گذار در سطح ملی این طرح، به دلیل مشکلات مالی کنار کشید و پس از آن روند پروژه تغییر کرد.
سلطانی خاطرنشان کرد: در مجموع تغییرات مدیریت شهری، ایجاد تغییرات در خود طرح، راهبردهای مدیران در این خصوص و از طرفی عمر کوتاه مدیریت شهری عامل دیگر در بروز مشکلات برای اجرای این پروژه است.
به گزارش ایرنا، پیش از این با برگزاری جلسه مناقصه طرح سبزه میدان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفته بود: عملیات اجرایی این طرح با انتخاب پیمانکار تعیین تکلیف شد که طبق برنامه ریزی ها در کمتر از 30 ماه به بهره برداری می رسد.
سجاد خدایی اظهار کرده بود: انجام تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه تک مرحله ای 2 شرکت از پنج شرکت کننده در مناقصه، بنام های ' ندای علم و صنعت' و 'اکسین صنعت' حائز شرایط تشخیص داده شدند که در نهایت با توجه به ارائه قیمت های پیشنهادی شرکت اکسین صنعت با پیشنهاد رقم 107 میلیارد تومانی برنده مناقصه و بعنوان مجری پروژه سبزه میدان شناخته شد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.