به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی قدس، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و اوج دشمنی دشمنان، برنامه های روز قدس و ارتحال امام و 15 خرداد باید با اقتدار و باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها می گویند وجود ما به وجود بیت المقدس وابسته است، تصریح کرد: پس از تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس بود که شورای امنیت مصوب کرد قدس، متعلق به مسلمانان است.
حقیقی خاطرنشان کرد: قدس از نظر دینی هم متعلق به مسلمانان بوده و باعث شده تا نقشه های دشمنان و به ویژه آمریکا در خاورمیانه بر آب شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه جوانان دیروز، گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند، گفت: امروز نیز جوانان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و در حالی که دشمن هر ساعت علیه ملت ایران، توطئه می کند این جوانان هستند که حماسه می آفرینند.
وی ادامه داد: امام در سایه وحدت، انقلاب را به پیروزی رساند و نظام تاکنون بر پایه وحدت، استمرار پیدا کرده و ادامه مسیر نیز با وحدت و یکپارچگی، امکان پذیر است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: اهمیت هر 3 مناسبت به خوبی، روشن است و باید باشکوه و شرکت حداکثری مردم برگزار شود.
حجت الاسلام علی خاتمی تصریح کرد: محور سخنرانی های این مناسبت ها باید در جهت وحدت و یکپارچگی هرچه بیشتر باشد.
وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) بزرگترین حق را بر گردن استقلال، آزادی، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز گفت: بازنمایی روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت اسلامی و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین، معرفی رژیم جنایتکار صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی، افشاگری پیوند بین آمریکا و وهابیت، صهیونیست، ارتجاع عرب و آل سعود در تحولات منطقه، تبیین و ترسیم پیامدهای راهبری امام خمینی(ره) در طراحی روز جهانی قدس، تقویت امید و نوید آزادسازی قدس در جهان، معرفی حقوق بشر آمریکایی و معطوف ساختن جامعه جهانی به حمایت آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی و برجسته سازی دستاوردهای جبهه مقاومت در برابر اسرائیل غاصب از اهداف برگزاری مراسم روز جهانی قدس است.
سیدسعید حسینی افزود: برپایی نمایشگاه های مجموعه آثار امام(ره) و کتب منتشره پیرامون اندیشه های ایشان، مسابقات فرهنگی، هنری، نقاشی و مقاله نویسی، همایش های تبیین ابعاد اندیشه های امام(ره) و دستاوردهای قیام 15 خرداد از جمله برنامه هایی است که به این مناسبت ها در استان اجرا خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس، ساعت 10:30 صبح روز جمعه /10 خرداد/ مصادف با 25 رمضان از میدان قائم(عج) به سمت مصلای خاتم الانبیا(ص) و همزمان در شهرستان ها برگزار خواهد شد.
حسینی ادامه داد: مراسم سالروز ارتحال امام (ره)، صبح روز 14 خرداد و گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد نیز ساعت 22 شب 14 خرداد در امامزاده سیدابراهیم(ع) برگزار خواهد شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.