سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فروشنده ارز، عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی فرد شاکی بود افزود: متاسفانه برخی کاربران به علت آشنا نبودن با موارد ایمنی در استفاده از کارت های بانکی و پایانه ‌های فروشگاهی قربانی افراد سودجو و فرصت طلب می‌شوند.
وی، اظهار داشت: با ارجاع شکایت یک شهروند زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ معلوم موضوع در دستور کارآگاهان قرار گرفت.
آدینه لو افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، جلب و کلیه ادله‌های دیجیتالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.
وی تصریح کرد: متهم پرونده در بازجویی‌ های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات، مدارک و ادله موجود به بزه ارتکابی معترف شد و اقرار کرد که در یکی از صرافی‌ها مشغول کار بوده و با مراجعه شاکی پرونده جهت خرید ارز به صرافی از اعتماد وی سوء استفاده کرده و پس از اطلاع از رمز دوم و اطلاعات کارت بانکی در فرصت مناسب به صورت غیر مجاز از حساب برداشت کرده است.
رئیس پلیس فتا استان زنجان، دقت و هوشیاری را مهمترین راهکار برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری خواند و گفت: از کاربران انتظار می رود در هنگام پرداخت بهای خریدهای صورت گرفته نسبت به حقوق خود در استفاده از دستگاه های پایانه های فروشگاهی آشنا بوده و عملیات بانکی را خودشان انجام دهند و از در اختیار قراردادن رمز کارت بانکی به فروشندگان اجتناب کنند.
آدینه‌لو افزود: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا و دقیق باشند و درصورت مواجهه با تراکنش و عملیات بانکی مشکوک در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.
وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

*** کشف 123 تیغه چاقو و تبر کوهنوردی
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف و ضبط 120 عدد تیغه چاقو و سه عدد تیغه تبر کوهنوردی به همراه یک دستگاه تلویزیون دیجیتالی از داخل یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس خبر داد و گفت: این خودروی سواری در مسیر ارتباطی بیجار - خدابنده، مشاهده و توسط عوامل انتظامی این شهرستان متوقف شد.
سرهنگ علی تقیلو افزود: این تعداد تیغه چاقو تبر به صورت قاچاق در داخل کارتن تلویزیون جاساز و به احتمال زیاد به مقصد تهران بارگیری شده بود.
وی، ارزش ریالی این کالاهای کشف شده را قریب یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: راننده این خودروی سواری به عنوان متهم دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.