به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن بیگدلی روز چهارشنبه در همایش حکمت مطهر در شهرستان طارم که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، با اشاره به جایگاه و مقام والای معلم، افزود: خداوند به واسطه آموزش قرآن، علم و حکمت به انسان‌ها اولین و بزرگترین معلم است و تجلیل از معلم، تجلیل از خداوند است چرا که او خود اولین معلم بشریت است.
بیگدلی، هویت و پایه های اعتقادی تمام مسلمانان را کتاب مقدس قرآن عنوان و خاطرنشان کرد: در آیات متعددی از کلام الهی به مقام و جایگاه تعلیم و تربیت اشاره شده و طبق آیات قرآن خود خداوند به انسان‌ها علم می‌آموزد، در حالیکه در سایر ادیان به مقام معلم و استاد کمتر توجه شده، بنابراین آموزش و پرورشی واقعی است که دانش آموزان خود را با تقویت پایه های اسلامی به راه خداوند هدایت کند.
حجت الاسلام بیگدلی، مقام شامخ شهدا را برگرفته از آموزش و تربیت علما و معلمان دانست و تصریح کرد: اگر در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی این همه شهید داده ایم و در حال حاضر نیز بالای 20 میلیون نفر حاضر به دفاع از ارزشهای انقلابی و اسلامی در خارج از کشور و محور مقاومت هستند، از محل تربیت و آموزش معلمانی است که کار انبیا را درپیش گرفته اند.
وی اظهار داشت: در بحث آموزش و پرورش، صرف آموزش کافی نخواهد بود و به حتم باید همراه با تربیت الهی باشد و این وظیفه بزرگ معلم است که با رفتار و عمل خود در کنار آموزش مبتنی بر آموزه های دینی زمینه را برای تربیت اسلامی نسلهای آینده و زمینه های ظهور منجی عالم بشریت فراهم کند.
حجت الاسلام حسن بیگدلی ضمن اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی، تصریح کرد: ما همچنان انقلاب اسلامی را می خواهیم، انقلاب بزرگی که خصوصیاتی مخصوص به خود داشت و این خصوصیات اولین بار در یک انقلاب در سطح دنیا دیده می شد، انقلابی که هدف آن بنیانگذاری جامعه ای است که بر پایه ارزش های اسلامی بنا شده باشد.
وی افزود: در انقلاب اسلامی هدف اصلی، اسلام و ارزش های آن است و انقلاب و مبارزه در جهت برقراری ارزش های اسلامی است، در حالیکه در اسلام انقلابی هدف اصلی انقلاب و مبارزه است و اسلام وسیله ای برای مبارزه که در نهایت به یقین این نوع تفکر شکننده و نابود خواهد شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان خاطرنشان کرد: کشور ما فراز و صعودهای زیادی داشته و ما همیشه نکات منفی و مشکلات پیش آمده را دیده و از پیشرفت های بزرگ انقلاب اسلامی ایران غافل بوده ایم، بنابراین ضروری است پیشرفت ها و ثمره های بزرگ انقلاب اسلامی ایران برای آحاد مردم بازگو شود.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.