دبیر علمی همایش ملی "نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" با بیان این‌که بیش از 210 عنوان مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده است، گفت: از مجموع مقالات واصل شده، 70 عنوان مقاله برگزیده شده و هشت مورد از آن به طور شفاهی در همایش ارائه می‌شود. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، کامیار قهرمانی فرد در نشست خبری «همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، اظهار کرد: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، این بیانیه از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به شدت مورد پیگیری قرار گرفت و کارگروهی ویژه متشکل از دانشگاهیان و جامعه‌ی علمی نیز با محوریت بیانیه در استان تشکیل شد. 
 وی افزود: در این بیانیه نگاه مقام معظم رهبری به جوانان نسل سوم و جوانان و نوجوانان دهه‌ی 70 و 80 بوده است و 40 سال آینده را برای جوانانی که باید به عنوان نیروی کارآمد در جامعه تربیت شوند، ترسیم کردند. 
 وی با اشاره به نقش دستگاه و تعلیم و تربیت در آموزش نوجوانان و جوانان، گفت: آموزش و پرورش در گفتمان سازی موضوع بیانیه رهبری و پرداخت به بیانیه، نقش محوری دارد. 
 دبیر علمی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان این‌که 752 هزار نفر نوآموز و دانش آموز در 9 هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان تحصیل می‌کنند، گفت: تمامی دانش آموزان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند که معتقدم این پیام باید توسط معلمان به دانش آموزان منتقل شود.     وی با اشاره به آمار معلمان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، افزود: 41 هزار و 468 نفر معلم به طور دولتی و 12 هزار نفر معلم نیز به طور غیر دولتی در استان شاغل هستند و یک هزار و 824 نفر دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند که همگی مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.     قهرمانی فرد از رونمایی کتابچه‌ی همایش خبر داد و گفت: این کتابچه به عنوان مرجع و منبع علمی مورد استفاده‌ی فرهنگیان و فرهیختگان قرار می‌گیرد.  
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: کتابچه‌ی همایش و مجموع مقالات به عنوان منبع اصلی دوره‌های آموزشی خواهد بود. 
 وی با بیان این‌که این همایش به عنوان اولین همایش ملی در استان ما برگزار می‌شود، گفت: این همایش با هدف گفتمان سازی و انتشار محتوای همایش به بدنه‌ی دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود. 
 دبیر علمی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ادامه از نواخته شدن زنگ سپاس معلم در هنرستان دکتر اکبری تبریز در 10 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: پس از نواخته شدن زنگ سپاس معلم توسط مدیران ارشد استانی و استاندار آذربایجان شرقی، همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تالار معلم برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.