به گزارش ایرنا، کامیار قهرمانی فر، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سازمان جهاد دانشگاهی استان افزود: از این تعداد 70 مقاله پذیرش شده و به صورت چکیده تفصیلی در کتابچه مجموعه مقالات این همایش چاپ می شود.
وی با بیان اینکه این کتابچه به عنوان منبع و مرجع علمی مورد استفاده فرهنگیان و فرهیختگان قرار می گیرد، اظهار داشت: در روز همایش 8 مقاله منتخب به صورت شفاهی می شود.
دبیر علمی همایش ملی نقش آموزش و پرورش گفت: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و نقش آموزش و پرورش در تحقق این بیانیه برای فرهنگیان از خروجی های این همایش برای گفتمان سازی این موضوع در بین جامعه فرهنگی استان است.
قهرمانی فر، با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش محوری در عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه ایفا می کند، ادامه داد: مخاطبان این بیانیه در آذربایجان شرقی حدود 103 هزار و 812 معلم، مربی و فرهنگی دولتی و غیر دولتی شاغل و بازنشسته و 752 هزار دانش آموز است.
وی یادآوری کرد: تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در بین این افراد موجب فرهنگ سازی و نهادینه شدن آن در بین خانواده ها و جامعه می شود.
دبیر اجرایی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اهمیت این همایش گفت: این همایش در محورهای جایگاه، ظرفیت ها و فرصت های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش آن در تحقق اهداف این بیانیه برگزار می شود.
مسلم اورنگی، افزود: گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در تربیت معلمان جوان انقلابی، تکریم و ارتقای منزلت معلم در جامعه و نقش آن در ارتقاء سرمایه انسانی شایسته در کشور و تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی با استفاده از رهنمودهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب از محورهای این همایش است.
وی معرفی شاخص های معلم نمونه انقلابی با نگاهی به سیره و زندگی شخصیت شهید مطهری به عنوان معلم الگو و توجه به کانون خانواده و تقویت ارتباط خانواده با مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی را از دیگر محورهای این همایش اعلام کرد.
دبیر اجرایی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه این همایش 10 اردیبهشت در تالار معلم تبریز برگزار می شود، گفت: این همایش برای اولین بار در این استان برگزار می شود و برگزاری آن در آموزش و پرورش فرصت آفرینی برای نهادینه کردن توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه است.
اورنگی، ادامه داد: همزمان با برگزاری این همایش از کتاب مجموعه مقالات ارسال شده به آن رونمایی می شود.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.