معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خواستار تقویت، جلب اعتماد و جذب مشارکت های مردمی برای پیشبرد اهداف شورای مواد مخدر شد و گفت: سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اشاعه مصرف مواد مخدر نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: نیاز به آموزش در حوزه تاب آوری در بین مردم به خوبی احساس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان پنهان بودن برخی از آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه های متولیان خواند و گفت: آسیب هایی که امکان شناسایی و ارائه آمار دقیق را فراهم نمی کنند نگرانی را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول تغییر در مصرف مواد مخدر، رفتارهای هنجارشکنانه معتادان به مواد مخدر و پراکندگی نسل و جنسیت مخاطبان را متذکر شد و گفت: این عوامل دست به دست هم داده و موجب شده تا خانواده ها علاوه بر دغدغه مربوط به اشتغال با مشکل اعتیاد به مواد مخدر مواجه شوند.

مرادی نافچی خواستار تقویت، جلب اعتماد و جذب مشارکت های مردمی برای پیشبرد اهداف شورای مواد مخدر شد و گفت: سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اشاعه مصرف مواد مخدر نقش دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز در برابر معضل مصرف موادمخدر بیش از هر زمان دیگری به تاب‌آوری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تاب‌آوری باعث می‌شود تا خانواده‌ای که دارای فرد معتاد در عضو خانواده‌اش است، رفتارهای ناهنجار از خود بروز ندهد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اشتغال بهبودیافتگان 3 میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: برای همین منظور 21 طرح به ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شده است.

فاطمه رضایی به فعالیت کمیته توسعه مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: اشتغال بهبودیافتگان و توسعه مشارکت‌ها و صیانت اجتماعی دو بخش عمده این فعالیت‌هاست.

این مقام مسئول به پروسه ارائه تسهیلات به متقاضیان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها پس از تایید در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صندوق های کارآفرینی ارسال می شود که تسهیلات اختصاص یافته در سال 96 با رشد 650 درصدی مواجه بود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به رتبه چهارم استان در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان اشاره کرد و افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگی، درمانی و کاهش آسیب های اجتماعی با رشد 50 درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.