مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار هنرجو در ۴۰ هنرستان کشور در ۶ رشته هنری مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد الله یاری فومنی امروز همزمان با  12 اردیبهشت در مراسم روز معلم و اختتامیه سومین جشنواره عکس یارات در هنرستان هنرهای زیبای زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم یکصدسالگی هنرستان موسیقی تهران جشن گرفته شد، گفت: این مرکز به عنوان یکی از مرکز قدیمی در کشور فعالیت می کند.

مدیرکل دفتر اموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار هنرجو در 40 هنرستان کشور در 6 رشته هنری مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه اول هنر کنکور متعلق به یکی از دانش آموزان هنرهای زیبا بوده است، افزود: یکی از راه های کاهش ناهنجاری های اجتماعی، توسعه همگانی هنری است؛ رشته های هنری نباید تنها در اختیار طبقه خاص باشد و همه علاقمندان باید زمینه حضور در این عرصه را داشته باشند.

الله یاری با بیان اینکه به زودی سامانه ارتباطی هنرستان هنرهای زیبا راه اندازی می شود، افزود: این سامانه موجب می شود تا ارتباط بین هنرستان ها در کشور برقرار شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در6 استان کشور هنوز هنرستان هنرهای زیبا تاسیس نشده است، افزود: در استان زنجان یک بنای دیگر برای تاسیس هنرستان در نظرگرفته است.

مدیرکل دفتر اموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه سال گذشته هنرستان دخترانه در تهران 600 متقاضی داشت که تعداد کمی پذیرش شدند، گفت: علاوه بر آموزش های رسمی فرهنگی و هنری در هنرستان هنرهای زیبا، آموزش های غیررسمی توسط آموزشگاه های آزاد ارائه می شود.

وی با یادآوری اینکه سامانه صدور مجوز آموزشگاه های آزاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است، گفت: تمام موسسات می توانند عملیات صدور و تمدید مجوزها را از طریق این سامانه انجام دهند.

در ادامه این مراسم از سینا خرم دل، محمدمتین اربطی، سید محمد موسوی، عرفان ارسا، متینه قیصر و غزل عبداللهی به عنوان نفرات اول تا ششم سومین جشنواره عکس یارات تقدیر شد.

بنا به اعلام هیات داوران این جشنواره 750 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 6 اثر با نظر هیات داوران به عنوان آثار برتر تجلیل شدند.

در پایان این مراسم مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا از بخش های مختلف هنرستان هنرهای زیبای پسران و هنرستان موسیقی نیمه تمام دخترانه زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.