یونس قیطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله فصل تابستان دستگاه های مختلف با برپایی کلاس ها سعی دارند تا هم اوقات فراغت دانش آموزان را غنی کرده و هم زمینه را برای کشف استعدادهای آنان ایجاد کنند.
وی با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت این اداره کل از نیمه تیرماه ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از 60 کلاس در سطح استان برپا می شود و در زمینه های مختلف فعالیت خواهند داشت.
معاون ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این طرح به مدت 60 روز ادامه دارد که در قالب آن آموزش های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه های شعر و ادبیات، موسیقی، قرآن، عکاسی، نقاشی و طراحی، داستان و خاطره نویسی، فیلمبرداری، فیلمسازی، خوشنویسی ، نمایش و بازیگری به علاقه مندان ارایه می شود.
به گفته قیطانی، پوشش طرح اوقات فراغت این اداره کل در تمامی شهرستان ها و برخی بخش ها و روستاهای استان خواهد بود.
وی افزود: امسال علاوه بر برگزاری کلاس ها در مراکز شهرستان ها سعی شده است تا بعضی بخش ها و روستاها با توجه به برخوردار نبودن اینگونه مراکز از دوره ها و کلاس آموزشی در طول سال و از طرفی استعدادهای موجود این مناطق نیز زیر پوشش این آموزش ها قرار گیرند.
به عقیده قیطانی، فراغت دانش آموزان از درس و مشق مدرسه که دارای محتوایی یکسان در سراسر کشور برای تمام دانش آموزان یک رده آموزشی است، فرصتی مغتنم برای حضور در کلاس های فرهنگی، هنری است تا زمینه شکوفایی استعداد ذاتی آنها فراهم شود.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: اگرچه ممکن است همین شناسایی استعدادها موجب تغییر مسیر زندگی نوجوانان و انتخاب رشته مورد علاقه برای ادامه تحصیل به نحو مطلوب شود.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.