مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه رمز پایداری بنگاه‌های تولیدی فعالیت نیروی کار است، تصریح کرد: در واقع کارگران، حماسه‌ساز و سربازان جبهه اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا یوسفی، امروز همزمان با روز جهانی کار‌گر در مراسم تقدیر از کارگران نمونه استان زنجان ، گفت: بار تولید جامعه به دوش جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، ادامه داد: چرخ عظیم جوامع بشری با دست کارگران می‌چرخد و حیات ملت، مرهون کار و کارگر است.

یوسفی، با بیان اینکه رمز پایداری بنگاه‌های تولیدی فعالیت نیروی کار است، ادامه داد: کارگران، حماسه‌ساز و سربازان جبهه اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه به منظور تکریم جامعه کارگری و حمایت از تولید باید از واردات کالای قاچاق جلوگیری شود، خاطر نشان شد: از بین بردن موانع و گسیل تسهیلات بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی، اصلاح قوانین دست و پاگیر، اعمال مشوق‌های لازم و چینش تمهیدات برای کاهش هزینه‌های تولید در واقع مصداق بارز حمایت از رونق تولید در کشور است.

وی، همچنین به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: سال قبل 7 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از کاهش 36 درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته خبر داد و گفت: این امر در نتیجه ایمن‌سازی محیط کار صورت گرفته است.

یوسفی،  به فعالیت تعاونی‌های مسکن طی سال‌های گذشته در واگذاری زمین و واحدهای مسکونی به کارگران اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و 145 قطعه زمین و بیش از 4 هزار و 500 واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن به کارگران واگذار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از 10.3 درصد به 8.5 درصد کاهش یافته است.

سی‌‍‌امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید خانواده معظم شهدای کارگری، بسیج کارگری و منتخبین مسابقات قرآنی و ورزشی کارگری در استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از نمایندگان کارگری همراه بود، بر حمایت از کارگران تأکید و مشکلات این قشر بیان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.