به گزارش ایرنا، «محمدتقی آبایی هزاوه» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: میانگین نرخ بیکاری کشور 12 و یک دهم درصد است که این آمار در استان مرکزی 9 و 6 دهم درصد اعلام شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی پارسال در زمینه کاهش نرخ بیکاری با هفت و 9 دهم درصد رتبه اول کشور را داشت اما به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و صنعت این استان نرخ بیکاری به ویژه در اراک نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت کارگری بیمه شده این استان 297 هزار نفر است که جامعه کارگری استان مرکزی با احتساب خانواده های آنها حدود 960 هزار نفر است و 65 درصد از جمعیت این استان را شامل می شود.
آبایی هزاوه عنوان کرد: 80 هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان نیز وجود دارد.
وی گفت: مقرری بیمه بیکاری هم اکنون در شهرستان اراک برای 2 هزار و 215 نفر برقرار است که تعداد مقرری بگیران هشت ماه امسال، یک هزار و 412 نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و ورودی های جدید در این راستا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
آبایی هزاوه اظهار داشت: تاکنون در زمینه اشتغال روستایی یک هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار در قالب 825 طرح در بانک های عامل در استان مرکزی مصوب شده است که در صورت تحقق، زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر در روستاهای این استان ایجاد می شود.
وی بیان کرد: 2 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه اشتغال فراگیر و 145 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به این استان تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بحث کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز در این استان با جدیت دنبال می شود.
آبایی هزاوه گفت: 195 اتباع غیرمجاز در هشت ماه امسال در محیط های کاری شهرستان اراک شناسایی شده و در این راستا 70مورد جریمه به مبلغ 820 میلیون ریال صادر شده و 36 کارفرمای متخلف نیز به مقام های قضایی معرفی شده اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته استعداد، قابلیت و ظرفیت های مناسب ورزشی به لحاظ زیرساختی در این شهر ایجاد شده است.
«مرتضی سورانه» افزود: معاونت نیروی انسانی و برنامه ریزی شهرداری اراک باید به این مهم توجه کند و این استعداد و یا زیرساخت نباید به دلیل کمبود نیروی انسانی یا چینش نامناسب نیرو معطل بماند.
وی بیان کرد: احیای مجدد فرصت باشگاه داری در کلانشهر اراک جای تقدیر دارد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: سالن شهید ثامنی روزانه استعداد 200 نفر در 11 زمان مشخص، سه سالن رزمی با وسعت 170 متر در 2 طبقه، استعداد روزانه 220 نفر در 9 زمان مشخص، استخر شهرداری امکان استفاده 360 نفر روزانه در 9 زمان مشخص، سالن فوتبال با 720 متر ورزشی و 240 متر اداری قابلیت جذب روزانه 200 نفر را در 10 وقت مشخص و سالن ورزشی پارک بانوان استعداد استفاده 200 نفر را در 10 زمان مشخص دارد.
سورانه اظهار داشت: سالن ورزشی شهید حججی در شهرک ولیعصر (عج) اراک توانایی جذب روزانه 200 نفر را در 10 زمان مشخص، سالن بدنسازی مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک استعداد 150 نفر و زمین چمن یک هزار و 800 متر مربعی پتانسیل جذب روزانه 160 نفر در چهار وقت مشخص را داراست.
وی بیان کرد: روزانه در مجموع امکان استفاده یک هزار و 800 نفر از تاسیسات ورزشی شهر اراک وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نیروهایی که برای ساماندهی زیرساخت های ورزشی این شهر به کار گرفته شده تخصصی و برنامه ریز نیستند و این امر موجب هدر رفت سرمایه ها و امکانات می شود.
سورانه تصریح کرد: اداره امکانات فرهنگی شهرداری اراک نیز نیازمند نیروی انسانی توانمند و برنامه ریز است.
وی عنوان کرد: بحث سد معبر در کلانشهر اراک به ویژه مرکز شهر و بافت تاریخی آن یک معضل جدی است که هفته گذشته نیز تذکرات لازم ارائه شد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: معابر عمومی متعلق به همه مردم است اما برخی افراد از آن به نفع خود استفاده می کنند.
سورانه گفت: چینش سطل های زباله و وجود نرده کشی در حد فاصل خیابان حصار تا خیابان قائم مقام در شان مردم اراک و بافت تاریخی یک شهر نیست.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: شورای شهر و شهرداری در طرح جامع اراک دیده نشده است‌.
«محمد حسین فدایی» افزود: شهرداری و شورای شهر به عنوان متولی اجرای این طرح باید در نشست های بررسی و تصویب این طرح حضور داشته باشند که امید است این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: بحث های صورت گرفته مبنی بر اینکه متولی اجرای پل سنجان این شهر شهرداری است.
«علی جعفر محصولی» افزود: متولی این پل دستگاه دولتی است و ارتباطی با شورای شهر و شهرداری ندارد.
اخذ فیش های آب و برق به نام شهرداری و سازمان های زیرمجموعه از ادارات آب و فاضلاب شهر و توزیع برق و اخذ لیست بیمه کارکنان و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری اراک در این نشست مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.