دکتر محمود حریری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درگذشته خدمات ارائه شده برای گروه های مختلف از قبیل کنترل فشار خون و دیابت برنامه محور انجام می گرفت که این کار موجب نادیده گرفته شدن برخی گروه های سنی می شد.
وی اظهار داشت: بر این اساس با اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات این حوزه برای گروه های مختلف سنی انجام و برای هر یک از آنها یک بسته خدمتی تعریف و طبق برنامه انجام می شود.
این مسئول ادامه داد: در طرح ایراپن، چهار بیماری قلبی و عروقی، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی و سرطان که از مهمترین دلایل مرگ‌ و میر ناشی از بیماری ‌های غیر واگیر هستند، مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد.
وی بیان کرد: در این راستا برای گروه های مراجعه کننده اعم از میانسالان و سالمندان فشار خون و دیابت انجام می گیرد که موارد حاد به متخصصان مربوطه ارجاع داده می شوند.
حریری افزود: طبق برنامه ای تعریف شده وضعیت فشارخون و دیابت گروه های یاد شده ماهانه و هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار می گیرد و مراقبت های لازم نیز ارائه می شود.
وی اضافه کرد: مشارکت و آگاهی مردم در خصوص خدماتی که از طریق سیستم مراقبت بهداشتی و درمانی در سطح کشور و پایگاه های سلامت ارائه می شود، اهمیت زیادی دارد و در این میان نباید از نقش و اطلاع رسانی رسانه های گروهی غافل شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در حوزه بهداشت و درمان یادآوری کرد: یکی از راه های جلب مشارکت مردمی بهره گیری از ظرفیت های رابطان است که از طریق مراکز بهداشتی و درمانی و با مراجعه خانه به خانه به درب منازل انجام می شود.
حریری افزود: این مرکز تلاش دارد برای بهره مندی اقشار مختلف شهروندان زنجانی از خدمات بهداشتی و درمانی نسخه واحدی را تجویز نکند و برای بخش های مختلف متناسب با نیازها برنامه ریزی شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.