به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در کارگروه پسماند استان افزود: جابجایی پسماند روی به نفع مردم تعیین تکلیف می شود و در این میان پسماندهای تولید شده از کارخانجات به محل تعیین شده منتقل خواهد شد.
وی اظهار داشت: موضوع انتقال پسماند روی یکی از مطالبات مهم و اساسی شهروندان زنجانی است و در این راستا تصمیم بر این است که این مواد به جایی دیگر انتقال داده شود.
استاندار زنجان گفت: با حضور نمایندگان مجلس بر اساس مطالعه جی آی اس باید به طور دقیق علت عدم تایید روستای مهرآباد و تایید روستای مرصع برای انتقال پسماند روی تشریح شود.
وی اضافه کرد: تصمیم گیری ها در ارتباط با انتقال پسماند روی به محل تعیین شده باید بر مبنا و اصول فنی انجام گیرد.
حقیقی اظهار داشت: انتقال پسماند روی در سال های گذشته بنا به دلایلی اجرا نشده که تخلف محسوب می شود ، اما اکنون تلاش می شود این مهم تعیین تکلیف شود.
مهرداد سلطانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نیز در این جلسه به مکان یابی برای انتقال پسماند روی به روستای مرصع در دوره قبل اشاره کرد و گفت: این موضوع
با استعلامات صورت گرفته از 13 دستگاه در کار گروه امور زیر بنایی و نیز شورای برنامه ریزی استان تصوب شد.
به گزارش ایرنا،پسماندهای شهرک روی زنجان موضوعی است که از 15 سال گذشته تاکنون متولیان امر در این استان و حتی شهروندان زنجانی را به خود مشغول کرده و به عبارتی دیگر به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.
این مساله مهم چندین ساله زیست محیطی از آنجایی اهمیت دارد که آلودگی های ناشی از دپو فلیتر کیک های سرب و روی در کیک خانه شهرک تخصصی روی زنجان نگران کننده است و بی توجهی به آن عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
شهرک صنعتی تخصصی روی در پنج کیلومتری شهر زنجان قرار دارد که با فعالیت بیش از 60 واحد صنعتی، 70 درصد روی کشور را تولید می‌کند.
روزانه 2 هزار تن پسماند روی در این شهرک صنعتی تولید می‌شود.
9646/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.