دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات مهم بیمه سلامت این استان اجرای نسخه نویسی الکترونیکی طی اسفند سال گذشته به عنوان پایلوت در شهرستان خرمدره بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس پزشکان به طریق الکترونیکی نسخ را به آزمایشگاهها و داروخانه ها ارسال کردند و در واقع می توان گفت با اجرای کامل این طرح، دفترچه حذف می شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس نظام ارجاع الکترونیکی تا پایان اردیبهشت امسال در پنج استان شامل مازندران، گلستان، گیلان ، آذر بایجان شرقی و زنجان اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: بر این مبنا این تعداد استان های یاد شده باید چهار اقدام را همزمان انجام دهند که یکی از انها استحاق سنجی است که خوشبختانه این مهم در بخش بستری و در تمامی کشور اجرا شده و دومین ان نظام ارجاع الکترونیکی است که این مهم نیز انجام گرفته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: سومین اقدام رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری است که این کار در سال جاری آغاز می شود که این مهم نتایج بهتری را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: با این انجام این سه کار در نهایت به نسخه نویسی الکترونیکی منتهی می شود که این کار حداقل باید در یکی از شهرهای هر استانی اجرایی شود که در تمامی پنج استان همه شهرهای تحت پوشش قرار می گیرند.
ابراهیم خانی افزود: ارتقای دانش بیمه شدگان نیز از جمله موضوعات مهمی است که در این راستا باید اگاهی های لازم قوانین ، ضوابط، دستور العمل ها سواد سلامت انان افزایش یابد.
وی یادآوری کرد: در این میان برخی قوانین بیمه ای نیست و باید اگاهی لازم در چگوگی استفاده برخی خدمات درمانی مانند پرتو پزشکی به دلیل بروز مضرات فراوان آن ارائه کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت در طی سال گذشته راه اندازی سامانه 1666 با هدف برقراری ارتباط رو درو با مر در جهت تکریم ارباب رجوع و رفع بسیاری از موارد غیر حضوری بود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.