مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با تدابیر اتخاذ شده و اقداماتی همچون استانداردسازی شبکه توزیع و متعادل نمودن فشار آب ، در سالی که گذشت میزان حوادث و اتفاقات آب 16 درصد نسبت به سال 96 کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: تعداد کل حوادث آب شهرهای استان از بیش از 11 هزار مورد در سال 96 به 10 هزار حادثه در سال 97 کاهش یافت که این میزان در شهر زنجان 8 درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین تعداد حوادث آب به ترتیب در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره رخ داده و حوادث شبکه انشعابات، شبکه توزیع و خط انتقال به تفکیک نوع ، بیشترین دلایل این حادثه ها بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان اضافه کرد: بیشترین تعداد حوادث آب در شهرهای استان زنجان در سال 97 مربوط به فصل تابستان بوده و مرداد ماه این سال با 527 مورد حادثه آب ، پرحادثه ترین ماه سال بوده است.

جزء قاسمی گفت: در حوزه فاضلاب نیز 331 مورد حادثه فاضلاب در شهرهای زنجان ، ابهر و ماهنشان رخ داده است که با اقدام اکیپ های حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب ، تمامی این حوادث رسیدگی و رفع شده است.

وی با اشاره به کاهش خسارت سایر ارگان‌ها به تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان زنجان گفت: با افزایش همکاری های متقابل و هماهنگی قبل از اجرای عملیات عمرانی، در سال 97 تعداد این خسارت ها 535 مورد به ثبت رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با در دستور قرار دادن اجرای عملیات زون بندی و مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهرهای استان زنجان و استفاده از تجهیزات مقاوم و با دوام توانسته تا میزان حوادث و اتفاقات آب را کاهش دهد که با ادامه این سیاست ها روند نزولی تعداد حوادث آب بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی هدف از اجرای سیاست های کاهش حوادث آب را جلوگیری از هدر رفت آب در اثر این حوادث و پیشگیری از قطع آب مشترکین اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.