دکتر علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم به مناسبت هفته سلامت با استقرار در یکی از مناطق محروم شهر زنجان (بی سیم) شامل پزشک عمومی، کارشناس آموزش مامایی، روانشناسی و پرستار خدمات رایگان از جمله کنترل فشار و قند خون و کارشناس داروئی را به گروه های هدف ارائه کردند.
وی اظهار داشت: این اولین تیم خدمات درمانی رایگان در سال جاری و هفدهمین آن از شروع شکل گیری این کار توسط بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان استان انجام می گیرد که که در مجموع 9 تن از کادر پزشکی و درمانی زنجان به بیماران و نیازمندان خدمات رایگان ارائه دادند.
این مسئول ادامه اداد: گروه یاد شده در مجموع به 212 نفر شامل ویزیت پزشک عمومی برای 45 نفر، مشاوره های روانشناسی به تعداد 30 نفر،کنترل قند خون بیش از 50 نفر و فشار خون و خدمات مامایی در مجموع به تعداد 87 نفر ارائه کرد.
وی اضافه کرد: جهادگران سلامت از سال 95 ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه محروم شهر زنجان را آغاز کردند که این کار در ابتدا هر 6 ماه یکبار انجام می گرفت اما اکنون این بازه زمانی به یک ماه کاهش یافته است.
محمدی افزود: بر این اساس این خدمات هر ماه یکبار در مسجد امام رضا (ع) منطقه بی سیم زنجان با هماهنگی و اطلاع رسانی قبلی توسط امام جماعت، پایگاه مقاومت 28 بسیج این مسجد به مردم این منطقه ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.