دکتر عبدالحکیم کامل چهارشنبه به ایرنا اظهارداشت:پس از اقدامات اولیه در منزل، کسانی که احساس درد در قفسه سینه می کنند با اورژانس 115 تماس بگیرند.
وی ادامه داد: حمله قلبی موجب کمبود یا فقدان خون در قسمتی از قلب و منجر به مرگ بافت آن قسمت از قلب و در اثر آن بیمار دچار اریتمی قلب و مرگ می شود.
کامل ادامه داد: در صورت نجات بیمار، دچار درجاتی متفاوتی از نارسایی قلبی می شود.
این متخصص با اشاره به علائم هشدار دهنده حمله قلبی گفت:درد در قسمت وسط قفسه سینه، درد قفسه سینه با انتشار به پشت، کتف چپ، گردن و فک تحتانی، ضعف و بی حالی، تنگی نفس، تهوع یا استفراغ، تپش قلب سریع و نامنظم، خستگی، اضطراب، سوء هاضمه، سوزش معده از علایم حمله قلبی است که اغلب افراد درحمله قلبی یک یا دو مورد از نشانه‌های گفته شده را احساس می کنند.
وی با بیان اینکه علایم قلبی در افراد مسن و دیابتی ممکن است با بقیه بیماران متفاوت باشد اظهارداشت:آستانه تحمل درد بیماران قلبی و همچنین بیماری های همراه نظیر دیابت، در افراد مختلف بسته به شرایط جسمانی آنها متفاوت است.
کامل گفت: در اغلب افراد، درد فشارنده در پشت قفسه سینه و بین دو کتف است که به بازوها انتشار پیدا می کند و غالبا همراه با احساس تنگی نفس است.
این پزشک با بیان اینکه درد قلبی اغلب حین فعالیت فیزیکی ایجاد می شود وبا استراحت کاهش می یابد اظهارداشت:عوامل زیادی در بروز بیماری قلبی عروقی بخصوص سکته حاد قلبی مؤثر هستند که عوامل ارثی، فشار خون، قند خون، افزایش چربی خون، مصرف سیگار و دخانیات و عوامل دیگری نظیر کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، سن بالا، استرس و اضطراب ازمهم ترین آنها میباشند.
وی گفت: بسیاری از عوامل موثر در سکته حاد قلبی را می توان از طریق تغییر شیوه زندگی کنترل نمود و قطعا از اهمیت توجه به ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و سالم، مصرف سبزیجات، میوه، حبوبات، لبنیات کم چرب، ترک سیگار و دخانیات و... به راحتی نمی توان چشم پوشی نمود .
این متخصص قلب و عروق گفت: از شروع سکته حاد قلبی به ازای هر نیم ساعت، 3 الی 5 درصد احتمال مرگ و میر بالا می رود و زمانی که بیماران قلبی به بیمارستان انتقال داده می شوند ( بخصوص بیماران سکته قلبی) بهترین و ضروری ترین درمان، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است.
به گفته وی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی یک وسیله تشخیصی و درمانی است که در صورت انسداد یکی از رگها، پزشک اقدام به باز کردن رگ از طریق بالون و استنت ( فنر) و برقراری خونرسانی مجدد آن قسمت از قلب می کند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.