حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شهر زنجان، بیشترین میزان بارش از آب بر طارم، ماهنشان، دانشگاه زنجان، قیدار و خرمدره به میزان 14.6 دهم، 10.4، 9.4 ،8.3 و 4.5 میلیمتر ثبت شد.
وی اظهار داشت: وضعیت جوی امروز/ سه شنبه/ این استان آسمانی ابری که در برخی نقاط با بارش پراکنده برف همراه است که بتدریج از میزان آن کاسته می شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز کاهش دما بین یک تا پنج درجه ای در بیشتر مناطق این استان به وقوع می پیوندد که این روند طی مشب تا صبح فردا محسوس تر خواهد بود.
این کارشناس ادامه داد: طبق پیش بینی ها سامانه بارشی فعال که از روز گذشته آسمان این استان را فرا گرفته بود، عصر امروز خارج می شود و به دنبال آن کاهش یک تا پنج درجه ای دما به وقوع می پیوندد.
وی یادآور شد: بر این اساس احتمال سرما زدگی محصولات کشاوری و باغی وجود دارد، توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه و محافظتی طی مدت یاد شده انجام گیرد.
این کارشناس اضافه کرد: هوای سرد حاکم بر استان نیز تا روز /پنجشنبه/ هفته جاری ادامه دارد که پس از آن دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش می یابد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با منفی 2 و گرماب با هشت درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز صفر درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.