حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت احتمال کولاک برف در ارتفاعات و اختلال در تردد وجود خواهد داشت.
وی اظهار داشت: البته رصد کارشناسان نشان می دهد اغلب سامانه بارشی که در سراسر استان حضور خواهد داشت به صورت برف و در پاره ای از مناطق هوا بارانی خواهد بود.
این کارشناس ادامه داد: پیش بینی می شود شدت بارش این سامانه بتدریج در استان زیاد گردد و تا انتهای روز جمعه ادامه خواهد داشت و کاهش دما نیز از جمعه آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش دمای استان پنج تا 6 درجه خواهد بود و بهتر از همشهریان و کشاورزان گرامی تدابیر لازم جهت حفاظت از مواردی که امکان خسارت دیدن از سرما وجود دارد را داشته باشند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: امروز شرایط جوی استان پایدار و هوا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، همچنین در برخی مناطق مه آلودگی وجود خواهد داشت.
سلطانی اضافه کرد: شایسته است رانندگانی که قصد مسافرت بین شهری دارند تجهیزات ضروری سفر داشته باشند و نکات ایمنی را برای پیشگیری از خطرات احتمالی رعایت نمایند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به بارندگی روزهای اخیر در زنجان، گفت: بیشترین میزان بارندگی در استان مربوط به شهرزنجان می باشد که حدود 8.5 میلیمتر ثبت شده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: دمای زنجان و قیدار با حدود چهار درجه زیر صفر در 24 ساعت گذشته به عنوان سردترین و شهرهای آببر و ابهر با 12 درجه بالای صفر به عنوان گرمترین شهرهای استان ثبت گردیده اند.
به گزارش ایرنا، دمای فعلی شهر زنجان 2 درجه می باشد که نسب به دیروز 2 درجه کاهش داشته است.
بر اساس آمار، میزان بارندگی ها در استان زنجان طی سال آبی جاری 228 میلی متر ثبت شده است.
در این مدت میزان بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با 168 میلی متر، 36 درصد افزایش دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.