به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در دورهمی تعاونگران استان به ظرفیت های بخش تعاون در تحقق توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: اگر این ظرفیت ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بخش تعاون می تواند در حوزه تولید و اشتغال از بخش خصوصی هم پیشی بگیرد.
وی ادامه داد: رسالت تعاونی ها، تجمیع سرمایه های خرد برای تامین مالی جهت تاسیس و راه اندازی فعالیت های تعاونی در زمینه های مختلف و تقویت تولید و اشتغال همراه با تحقق عدالت اجتماعی است.
یوسفی از راه اندازی میز صادرات ویژه تعاونی ها در استان خبر داد و افزود: این موضوع سال گذشته برای بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها جهت فعالیت در حوزه صادرات در دستور کار قرار گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کر د و ادامه داد: در جهت عملیاتی کردن این بیانیه، در بخش تعاون نیز ایجاد تحولات قابل توجه، مورد انتظار است.
یوسفی با بیان اینکه تعاون ضامن توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی است، گفت: لازم است روی اقتصاد تعاونی به عنوان عامل تاثیر گذار در پیشرفت اقتصادی حساب ویژه باز کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به ضرورت راه اندازی باشگاه تعاونگران در این استان تاکید کرد و گفت: تاسیس این باشگاه می تواند تقویت ارتباط تعاونی ها با یکدیگر و نیز اتصال به بازار برای ارائه محصولات را در پی داشته باشد.
وی افزود: باشگاه تعاونگران تشکلی غیر دولتی است و می تواند با ایجاد شبکه ای از ارتباطات، تبادل ایده ها و تکمیل زنجیره تولید و توزیع محصولات را تسهیل کند.
رئیس اتاق تعاون استان زنجان نیز در این گردهمایی اعضای خانواده بزرگ تعاون در این استان را یک نیروی عظیم و پر ظرفیت توصیف کرد و گفت: اگر از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم،شاهد اعتلای جایگاه تعاون در استان خواهیم شد.
نوروز محمدی با بیان اینکه اتاق تعاون متعلق به همه تعاونی های استان است، اظهار داشت: در دوره جدید فعالیت هیات مدیره، تلاش داریم تا ارتباط تنگاتنگی بین اتاق تعاون استان و دستگاههای اجرایی برقرار شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر چهار هزار و 420 شرکت های مختلف تعاونی در استان زنجان ثبت شده است که یک هزار و 147 شرکت از این تعداد، فعال هستند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.