به گزارش ایرنا، ستار صفری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی طارم مراقبت های بهداشتی اولیه را راهی به سوی پوشش همگانی سلامت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای برنامه های هفته سلامت همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.
صفری با اشاره به آمارهای نگران کننده در خصوص بیماری های غیرواگیر در سطح کشور، استان و شهرستان افزود: این آمارها تلنگر و هشداری است تا در شیوه زندگی و عادت های غذایی خود تجدید نظر کنیم.
فرماندار طارم اقدامات انجام شده شهرستان در راستای طرح تحول سلامت را بسیار چشمگیر و مطلوب دانست و بر تقویت خانه های بهداشت تاکید کرد و گفت: باید پایش های مستمری درخصوص بیماری های غیر واگیر صورت گیرد چرا که اگر اقدامات موثری انجام نشود در آینده ای نزدیک بیشترین جمعیت انسانی را درگیر و جمعیت فعال جامعه را تحت تاثیر و ایجاد نسل سالم را دچار مشکل خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری طارم همچنین بر ضرورت توجه جدی تر به بهورزان جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به بهبود تجهیزات خانه های بهداشت کارکردهای خانه های بهداشت باید در حوزه بهداشت محسوس تر باشد و صرفا به ثبت آمار و توزیع اقلام محدود نشود.
صفری عنوان کرد: در ارائه آمارها و شاخص های توسعه باید وضعیت موجود را با کشورهای هم سطح و منطقه ای مقایسه کرد و با توجه به اینکه اکنون اجرای برنامه ششم توسعه در کشور شروع شده است باید وضعیت موجود با شاخص های این برنامه سنجیده شود.
وی با اشاره به نتایج سرشماری سال 95 اظهار داشت: رشد جمعیت در طارم منفی نیست ولی آهنگ رشد جمعیت شهرستان کند است که باید برنامه های منسجم و علمی برای افزایش میزان جمعیت شهرستان ارائه شود.
رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همچنین مدیریت پساب های فرآوری زیتون را از دغدغه های اصلی شهرستان برشمرد و افزود: این مهم از سیاست های کلان و اولویت های کاری شهرستان بوده و باید برای رفع مشکلات ناشی از پساب های زیتون به دنبال راهکار عملیاتی باشیم که هم مشکلات زیست محیطی را مرتفع کند و هم منجر به جذب سرمایه گذاران و رونق تولید در منطقه در راستای تحقق شعار راهبردی سال شود.
این مسئول با انتقاد از عملکرد آب و فاضلاب روستایی شهرستان گفت: به رغم بسیج تمامی امکانات و تخصیص 8 درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان، مساعدت های دهیاران و مشارکت بالای مردم، عملکرد قابل قبولی در شهرستان نداشته و میزان نارضایتی مردم در حوزه آب شرب روستایی زیاد است.
سرپرست فرمانداری طارم در خصوص موریانه روستای ارشت عنوان کرد: این موضوع با جدیت هر چه بیشتر دنبال می شود ولی مقابله با این حشرات از توان اجرایی شهرستان خارج و نیازمند حضور متخصصان این حوزه و اعتبار بالایی است.
وی اضافه کرد: پیگیری های مستمری برای افزایش تخصیص اعتبار از محل مدیریت بحران جهت انجام مبارزه با این حشرات انجام و به زودی محقق خواهد شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
6085/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.