بیست ودومین سمینار دانشجویان داروسازی کشور به همت دانشجویان داروسازی زنجان، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اساتید و دانشجویان از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شامگاه دیروز سه شنبه 27 فروردین 98 بیست ودومین سمینار دانشجویان داروسازی کشور به همت دانشجویان داروسازی زنجان، رئیس سازمان غذا و دارو کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان واساتید و دانشجویان از سراسر کشور برگزار شد.

در این سمینار رئیس سازمان غذا و دارو کشور، با بیان اینکه 12 هزار داروخانه فعال در کشور وجود دارد، افزود: به ازای هر 10 هزار نفر در کشور، سه داروساز داریم که نسبت به آمار دیگر کشورها کمتر است؛ دانشجویان در پی راهکارهایی باشند تا بتوانیم در معیارهای جهانی قرار بگیریم.

پیرصالحی، با اشاره به بازار کار محدود رشته داروسازی، گفت: پذیرش سالانه 1500 دانشجو در رشته داروسازی بسیار زیاد است. حدود 500 داروساز در بیمارستان‌های کشور مشغول کار هستند در حالی که 4500 دارو ساز بایستی مشغول کار می‌بودند؛ این کم کاری ها به این دلیل است که خدمات مشهودی ارائه نشده است. دانشجوبان فکرشان را محدود به کارهای دولتی یا داروخانه ها نکنند، امروزه شرکت های دانش بنیان فعالیت خوبی دارند و در زمینه های مختلفی کار می کنند که اکثرآ از داروسازان جوان کشور هستند.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: در برخی از شهرهای کشور سیل باعث خسارات زیادی به مردم و دولت شده است که دولت نمی تواند به تنهایی از عهده ی آن بر بیاید، از دانشجویان خواستاریم که با تشکیل گروه های جهادی، همدل و همراه مردم باشند.

پرویز قزلباش، صنعت دارو سازی را دومین صنعت دارویی جهان دانست و افزود: امروز کشور در برهه ای از زمان قرار دارد که که محدودیت ها هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و این محدودیت کشور را به سمت پیشرفت سوق خواهد داد و این پیشرفت به دست جوانان غیور و با استعداد کشور رقم خواهد خورد و استان زنجان با وجود فراز و نشیب ها مثل همیشه ایفای نقش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با تاکید سوق دادن دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سومی، بیان داشت: از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی، توجه به تجاری سازی علم از طریق توجه وبژه به فناوری و راه اندازی توزیع پایلوت دارویی و تولید مواد اولیه دارو سازی و توسعه هماری بین المللی است.

سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور از سال ۱۳۷۳، هرساله به میزبانی یکی از دانشکده های داروسازی سراسر کشور برگزار شده است. ایده برگزاری این سمینار برای نخستین بار توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز در سال ۱۳۷۲ مطرح شد. سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور، بزرگترین سمینار مستقل دانشجویی کشور است که دانشجویان خود تصمیم گیرنده و برگزارکننده اصلی سمینار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.