رییس سازمان غذا و داروی کشور استان‌های مرزی را ظرفیتی برای گذر از تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن دانست.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر غلامرضا اصغری در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی کشور در ارومیه با اشاره به اینکه تحریم ها در راستای جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشورمان ایجاد شده شرایط سختی ایجاد کرده که همه مسئولین باید با همت مضاعف خود برای عبور از این بحران تلاش کنند گفت: جنگ اقتصادی باعث میشود شرایط کشورمان در بخش های مختلف چون حمل و نقل و بانکی دچار مشکل شود و بخش دارو و تجهیزات پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهار کرد: هم ‌اکنون بدلیل تحریم‌های بانکی اعمال شده، امکان معاملات و خرید در زمینه بهداشت و سلامت نداریم.
رییس سازمان غذا و داروی کشور افزود: در این بحران می‌توان از ظرفیت استان‌های مرزی برای واردات دارو و مواد غذایی بهره برد و در این راستا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و سایر مسئولین حوزه بهداشت برای نظارت بر واردات محصولات غذایی و دارویی خارجی از مرز اهتمام بیشتری داشته باشند.
اصغری گفت: با توجه به شروع دور اصلی تحریم‌ها در آبان امسال، برای برون رفت از آن برنامه ریزی کرده ایم.
همچنین دکتر جواد آقازاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی دروازه اروپاست و با توجه به هم‌مرزی با ۴ کشور همسایه، میتواند در دوران تحریم، کمک شایانی به کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: نیاز به توجه ویژه رییس سازمان غذا و دارو برای امضای تفاهم نامه علوم پزشکی استان با کشورهای همسایه داریم تا در دوران تحریم و برای استفاده از فناوری‌های آنان، بهره ببریم.
وی اظهار کرد: وجود منابع طبیعی در آذربایجان غربی همچون گیاهان دارویی، این استان را یک استان مهم در کشور تبدیل کرده است که نیاز است در این مورد باتوجه به اینکه گروه‌هایی از دانشگاه آتاتورک ترکیه و یک گروه فنلاندی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند میتوان با آغاز همکاری با آنان شاهد رشد و توسعه صنعت گیاهان دارویی استان و کشور باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: ما آمادگی ارتباط پژوهشی تحقیقاتی و تولیدی با ترکیه و فنلاند داریم و در این راستا نیاز به حمایت مسئولین و بخصوص وزارت و سازمان غذا و دارو هستیم.
 آقازاده همچنین گفت: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در آذربایجان غربی قدم های خوبی برداشته شده و برای توسعه آن نیاز به حمایت داریم تا هم با همکاری با کشورهای دیگر از تکنولوژی و دانش آنها استفاده کنیم و هم بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.
وی افزود: کارخانه های صنایع تکمیلی استان که آذربایجان غربی در این زمینه سرآمد کشور است و نقش نظارتی سازمان غذا و دارو هم بسیار مهم است، میتواند در بحث اشتغالزایی و هم در بحث صادرات محصولات کمک زیادی به کشور داشته باشد.
وی گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت مهمی در استان است و میتوان از آن برای ارتقای تبادلات در حوزه سلامت و غذا بهره برد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.