خلیل آقاجانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین حدود 174 هکتار از این زمین ها در همین مدت رفع تصرف شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: طی سال گذشته یکهزار و 303 گزارش مردمی علیه احتمال تصرف، تخریب و تعرض به زمین های ملی در سامانه منابع طبیعی زنجان ثبت شده است که امیدواریم همکاری مردم تداوم و ارتقا یابد.
آقاجانلو تصریح کرد: سال گذشته یگان حفاظت این اداره، 118خودروی در حال تخریب منابع طبیعی استان زنجان توقیف همچنین 12 نفر از متصرفان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی گزارش خود را به شماره 1504 اطلاع دهند.
وی یادآورشد: سال 96 بیش از 80 دستگاه ماشین آلات متعرضان به منابع طبیعی توقیف شده بود.
آقاجانلو گفت: سال گذشته تعداد عملیات های این اداره کل در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 762 مورد و سال 96 این عملیات 456 مورد ثبت شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به اخراج دام مازاد از مراتع استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت 17 هزار و 475 دام با 78 عملیات از مراتع اخراج شدند چراکه حفظ مراتع باید از اولویت های مهم روستاییان و دامداران محلی باشد.
به گزارش ایرنا، طبق آمار سال 96 با نظارت و پیگیری های یگان حفاظت منابع طبیعی، 316 هکتار از زمین های منابع طبیعی استان رفع تصرف شده بود.
استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی زنجان قرار دارد.
6085/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.