به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان زنجان افزود: در این راستا شهرداری‌های استان، داربست ‌های موقت را جمع‌آوری کرده و در خصوص داربست‌های دائم نیز در صورتی که در سطح بادگیر ایجاد شده، نظارت جدی بر استحکام کافی آن‌ها داشته باشند.
وی ادامه داد: درختان واجد شرایط نگهداری در سطح شهر نیز که در معرض خطر هستند با روش‌های مختلف نسبت به تثبیت آنها اقدام شود.
سلطانی اظهار داشت: سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز نیز پیش‌ بینی ‌ها و آمادگی لازم برای مقابله با اتفاقات احتمالی مانند مسدودی در خطوط توزیع برق، مواج شدن آب سدها بر اثر وزش باد شدید و مسمویت با دی‌اکسید کربن بر اثر سقوط کلاهک ‌ها را داشته باشند.
معاون استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اداره کل هواشناسی استان، پیش‌بینی آلودگی هوا بر اثر گرد و غبار شدید را جهت سنجش میزان آلودگی و تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس به محیط زیست اعلام کند.
این مسئول اضافه کرد: اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای نیز تذکرات و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تردد خودروهای سنگین که ارتفاع بار آن‌ها زیاد است جهت جلوگیری از خطرات اعلام نماید.
وی اظهار داشت: فرمانداران، اقدامات متناظر مرکز استان را انجام داده و در صورت نیاز نسبت به تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها اقدام نمایند.
سلطانی تصریح کرد: اطلاعیه‌های مدیریت بحران و دستگاه‌های تخصصی مانند آب، برق و گاز نیز جهت اطلاع‌رسانی مناسب در اختیار صداوسیما قرار گیرد.

** شدت باد از فردا افزایش می‌ یابد
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز با بیان اینکه سامانه جدیدی جوی از امروز وارد منطقه می‌شود، گفت: اثرات این سامانه، افزایش پوشش ابر و وزش باد با سرعت بین 40 تا 60 کیلومتر است.
حسین سلطانی افزود: امروز انتظار بارندگی در زنجان نداریم و این اتفاق در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و کردستان اتفاق می‌افتد و بارش‌های استان زنجان به‌صورت رگبار پراکنده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: شدت باد از فردا/ چهارشنبه/ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود سرعت آن در برخی مواقع به 100 کیلومتر در ساعت نیز برسد.
سلطانی با بیان اینکه شهرستان‌های ایجرود، خدابنده و ارتفاعات طارم بیشتر شاهد وزش باد خواهند بود اظهار داشت: به دلیل اینکه این سامانه از غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود احتمال ورود گرد و غبار و آلودگی هوا نیز وجود دارد.
این کارشناس افزود: سرعت وزش باد در روز پنج‌شنبه بین 40 تا 60 کیلومتر پیش‌بینی شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد ولی پیش‌بینی‌ها دمای صفر و زیر صفر درجه را نشان نمی‌دهد.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین جلسه شورای مدیریت بحران در پی پیش‌بینی وقوع سامانه جوی جدید به استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان برگزار شد.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.