کارشناس اداره کل هواشناسی زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید می تواند موجب انحراف خودروهای با سرعت بالا شود که در این هنگام توصیه می شود از سرعت خودروها کاسته همچنین نسبت به جمع آوری گلدان ها و اشیایی که در لبه بالکن ها قرار گرفته اند اقدام شود.
سونا صرفی افزود: طبق پیش بینی ها وزش باد شدید از امروز در مناطق مختلف استان آغاز می شود که این میزان در روزهای پنجشنبه و جمعه به حد بسیار شدید با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
وی اظهار داشت: وضعیت جوی امروز این استان نیز صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر با افزایش پوشش ابر و وزش باد شدید بین 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت همراه است.
این کارشناس ادامه داد: با ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز پنجشنبه بارش های رگباری با رعد برق در مناطق مختلف استان آغاز می شود.
به گفته وی، دمای هوای استان نیز از روز جمعه روند کاهشی می یابد.
صرفی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته زنجان با 4 و آببر طارم با 29 درجه خنک ترین و گرمترین شهر های استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز چهار درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک تر شده است.
وی یادآوری کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین 4 و 20درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.