سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز این استان غالبا صاف همراه به وزش باد پیش بینی شده که همین روند برای روز سه شنبه نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس طی روز سه شنبه وزش باد شدید بین 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت مناطق مختلف استان را فرا می گیرد و دمای هوا نیز روند افزایشی دارد.
صرفی تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و تداوم این وضعیت از هم استانی ها در خواست می شود در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.
وی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با دمای 11 و ماهنشان با 41 درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان 38 درجه بالای صفر است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشنیه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین 16 و 38 درجه بوده است.
به گفته وی، هم اکنون خنک ترین و گرمترین مناطق استان زنجان به ترتیب خیرآباد با دمای 25 درجه و ماهنشان با 30 درجه است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در بیش تر از 70 درصد از مناطق خود آب وهوای نیمه خشک فراسرد و در 30 درصد باقی مناطق از تنوع اقلیمی و آب و هوایی برخوردار است.
میزان بارندگی سالانه استان حدود 323 میلی متر برآورد شده است.
اوضاع جوی و شرایط اقلیمی منطقه بر حسب پستی و بلندی ها سخت متغیر بوده، بطور کلی ارتفاعات دارای آب و هوای سرد کوهستانی، زمستانهای پر برف و سرد و در تابستان معتدل و خشک می باشد.
دره های قزل اوزن دارای آب و هوای معتدل تر و زمستانهای معتدل و تابستانهای به نسبت گرم است.
جلگه های مابین ارتفاعات نظیر جلگه سجاس، منطقه قشلاقات افشار و قسمت سفلای زنجانرود دارای آب و هوای معتدل تری هستند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.