محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی و بر اساس وظایف سازمانی تعیین گردیده، سال گذشته در این مراکز یک میلیون و 975 هزار نفر ساعت مهارت های فنی و حرفه ای ارایه شده است.
وی اظهار داشت: آموزش نسل جدید و مهارت محور شدن آموزش ها از ملزومات نگاه اشتغال محور است و برای یادگیری و ارتقای مهارت های شغلی این نسل نیازمند برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق هستیم.
انصاری با اشاره به سهم بزرگ آموزش بخش خدمات در مراکز ثابت شهری اشاره و تاکید کرد: 6هزار و 948 نفر دوره آموزش بخش خدمات بوده که یک میلیون و 552 هزار نفر ساعت می شود، همچنین در این بخش 11 حرفه اموزش داده می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در بخش صنعت ما هم اکنون 42 حرفه آموزش می دهیم، اضافه کرد: در این مدت 308 هزار نفرساعت آموزش معادل 866 نفر دوره برای این بخش برگزار کرده ایم.
انصاری با اشاره به ضرورت گسترش علوم کشاورزی و مهارت های این بخش، اظهار داشت: در بخش کشاورزی برای پنج حرفه 408 نفر دوره معادل 8هزار و 574 نفرساعت برگزار کرده ایم، البته باید در این بخش توجه ویژه تری به موضوع داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مهارت آموزی باید همت همگانی و عزم ملی برای یادگیری وجود داشته باشد و این همت و عزم به غیر از فرهنگ سازی و ترویج این موضوع با تبیین اهمیت آن میسر نخواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از تمام کسانی که می توانند قدمی در راه پیشرفت این مردم بویژه جوانان و نسل جدید بردارند انتظار داریم تا یاری گر ما در این عرصه مهم باشند.
به گزارش ایرنا، آمار مراکز آزاد فعال در استان بیش از 155 آموزشگاه آزاد است، که 123 مرکز خواهران بود، سال گذشته با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه های زنجان و آزاد اسلامی این استان، کارآموزی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای برای دانشجویان اجباری گردیده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.