به گزارش ایرنا، محمدصادق حیدری شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقه طراحی و مدل سازی کفش هیدج اظهار داشت: سابقه استفاده از طرح خوشه جهت مدیریت شهری و روستایی به کشور ایتالیا بر می گردد.
وی افزود: خوشه کفش هیدج نیز به این منظور تشکیل شده و از فروردین سال 95 آغاز به کار کرده است که واحدهای کوچک در کنار یکدیگر جمع شده اند تا با ایجاد وحدت و یکپارچگی به سوی موفقیت قدم بردارند و به اهداف پیش بینی شده خود دست یابند.
حیدری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد صنعت کشور مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، گفت: هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم که حمایت هایی مانند تسهیلات، خدمات و کمک های مالی و مشاوره های فنی و مدیریتی از خوشه ها کمک بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر می کند.
معاون شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان، طراحی را رکن اصلی تولید کفش دانست و خاطرنشان کرد: طراحی مطلوب سبب می شود تا محصول باکیفیت تولید شود و توجه به نیروی انسانی نسبت به کسب مهارت، خروجی قابل اطمینانی در بازار رقابت دارد و در واقع خود محصول از طرف تولیدکننده، تبلیغ می کند.
حیدری تصریح کرد: از زمان تشکیل خوشه کفش هیدج تاکنون پنج میلیارد ریال هزینه شده و این خوشه پس از 3 سال تحویل ذینفعان می شود تا بر روی پای خود بایستد.
وی با اشاره به راه اندازی کلینیک صنعت و مشخص شدن مدیر و اعضای هیات امنای آن گفت: ایجاد حلقه ارتباطی بین کلینیک صنعت و خوشه کفش می تواند در جهت به روز بودن و به روز ماندن این محصول کمک کند تا کفش هیدج، حضور جدی در بازار رقابت داشته باشد.
حیدری خاطرنشان کرد: همت مردم و به ویژه جوانان هیدج در تولید کفش، سبب شده تا کم کم این منطقه به قطب تولید کفش کشور تبدیل شود و هر اندازه که بر روی کیفیت محصول، تلاش شود خدمت به شهر و دیار خود است.

** اولین مسابقه طراحی و مدل سازی کفش برگزار شد
عامل توسعه خوشه کفش هیدج نیز گفت: خوشه به مجموعه ای از بنگاه ها گفته می شود که دارای تمرکز مکانی، اهداف و چالش های مشترک بوده و با تولید محصول همگن دارای نقاط ضعف و قوت مشترک باشند.
حمید ذوالقدر با بیان اینکه تاکنون چند خوشه در استان زنجان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: خوشه کفش هیدج، سومین خوشه استان است که از فروردین 95 وارد مرحله عملیاتی شده است.
وی افزود: یکی از نقاط فشاری که در فرآیند مطالعات برای این خوشه، شناسایی شد ضعف در طراحی بود که برای رفع آن با حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان، دوره های آموزش طراحی در سال های اول و دوم تشکیل خوشه برگزار شد.
ذوالقدر ادامه داد: سپس با تشکیل شبکه طراحی در جهت ایجاد مرکز طراحی و مدل سازی، خوشه کفش هیدج راه اندازی و با حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان، تجهیزات لازم برای این مرکز خریداری شد.
عامل توسعه خوشه کفش هیدج گفت: امسال و در ادامه برنامه های فوق، اولین مسابقه طراحی و مدل سازی روز جمعه/ 10 اسفند/ در بین ذینفعان خوشه کفش در محل مرکز آموزشی خوشه کفش هیدج که اولین مرکز آموزشی شمال غرب کشور با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای است، برگزار شد.
ذوالقدر تصریح کرد: خوشه کفش مشاوره، برنامه ریزی و تدوین برنامه ها و تصویب آن در شورای راهبری را جهت توسعه خوشه با مشارکت سایر سازمان ها اجرایی می کند.
وی با بیان اینکه اولین شهرک تخصصی کفش کشور در هیدج ایجاد شده است، گفت: 160 واحد تولیدی، خدماتی، زیره سازی، گلدوزی و تیغه سازی کفش در شهر هیدج در حال فعالیت هستند.
عامل توسعه خوشه کفش هیدج با اشاره به بالغ بر 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرک، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 300 اشتغال مستقیم و 500 اشتغال غیرمستقیم از فعالیت این شهرک ایجاد شده است.
ذوالقدر تصریح کرد: سرانه تولید کفش در سال گذشته بالغ بر 6.5 جفت بود که پیش بینی می شود در پایان سال جاری از 8 میلیون جفت بیشتر شود.
در ادامه، کارشناس امور خوشه های شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گزارشی از اقدامات صورت گرفته از زمان تشکیل خوشه کفش هیدج تاکنون ارائه داد و گفت: برند کفش هیدج با نام تجاری «هودج» در دست پیگیری است که مراحل ثبت خود را طی می کند.
همچنین مدیر شرکت تعاونی تلاشگران هیدج نیز به مشکلات عمرانی و زیرساختی شهرک تخصصی کفش اشاره کرد و از مسئولان خواست تا حمایت های لازم نسبت به تامین امکانات مجموعه را به عمل آورند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از 6 نفر از برگزیدگان این مسابقه، تجلیل و مقرر شد تجلیل از دست اندرکاران مجموعه و خادمین صنعت کفش هیدج نیز در برنامه های بعدی شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گیرد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.