سونا صرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس برای امروز آسمان نیمه ابری برای این استان پیش بینی شده که از بعدازظهر با پوشش ابر و احتمال بارش های پراکنده همراه است.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن نیز، وزش باد لحظه ای نیز در حد شدید برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده که برای شهر زنجان بین 20 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: دمای هوای این استان نیز در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته سه درجه ای افزایش دارد و شهروندان زنجانی می توانند روز طبیعت خود را سپری کنند.
وی با اشاره به وضعیت بارش های بسیار خوب این استان طی چند روز اخیر نیز گفت که بیشترین میزان بارندگی ها از روز 9 فروردین امسال تا ساعت 10:30 دقیقه روز 12 همین ماه از قیدار 62 میلی متر گزارش شده است.
صرفی افزود: طی مدت یاد شده میزان بارش نیز در شهرهای خرمدره،ایجرود، زنجان،طارم و ماهنشان نیز بصورت مشترک به ترتیب 50،35، 20و 18 میلی مترثبت شده است.
این کارشناس اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با دمای صفر درجه سردرتین و ماهنشان با هشت درجه بالای صفر گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز پنج درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری ندارد.
به گفته صرفی ، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بیت سه و پنج درجه بالای صفر اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.