حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در 24 ساعت گذشته دمای 43 درجه بالای صفر در شهرهای آببر و چورزق طارم به ثبت رسید و ماهنشانی ها نیز دمای 40 درجه را تجربه کردند.
وی اظهار کرد: روزهای بسیار گرمتری در انتظار شهروندان زنجانی است و طبق پیش بینی ها دمای شهر زنجان روز یکشنبه هفته جاری به 40 درجه سانتیگراد و حتی بیشتر خواهد رسید.
سلطانی افزود: بر این اساس به عموم شهروندان توصیه می شود، با توجه به افزایش دما در مصرف آب صرفه جویی همچنین در صورت روشن کردن آتش در طبیعت نسبت به خاموش کردن کامل آن اقدام کنند.
وی بیان کرد: هوای گرم تا پایان هفته جاری در این استان حاکم خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی استان نیز تا پایان هفته صاف، پایدار و گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با 11 درجه خنک ترین ایستگاه هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 29 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 18 و 36 درجه بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.